23 Mart 2011 Çarşamba

11. ayi doldururken

Sanirim burada saatlerin ileri alinmasiyla basladi her sey. Iyi guzel, saatler ileri alindi ama biz uyku saatlerini degistirmesek de olur diye dusunuyordum. Fakat Ilgar yelkovan ile akrebin yerine takilmis olacak daha gec yatip daha erken kalkar oldu. O da yetmedi, geceleri devamli uyanir oldu. Kesin vardir bir sebebi. Belki yine dis cikariyordur, belki buyume atagi geciriyordur. Kim bilir? Sonuc olarak uykusuz gunlerin pencesindeyiz, agliyoruz :)


Uykusuzlugun haricinde ben allerjilerimden dolayi sikinti icindeyim. Son bir kac haftadir cok yuksek duzeyde oldugu soylenen cinar polenleri (ki dogrudan cinara allerjim var) beni hasta dusurdu. Gozlerim sis ve altlari mor, burnum tikali, nefes alamiyorum derken iki gece evvel dilim, bogazim sisti bir anda. En son yedigim elma imis sebebi. Elmadaki bir protein ile halihazirda bulunan bir polenin sebep oldugu allerjik bir reaksiyon sebep olmus buna. Artik yanimda epinefrin igneleri bulundurmak gerekiyormus. Gecti bitti neyse ki. Siz siz olun daha once hic allerjiniz olmayan bir sey dahi olsa dilinizi sisirdiyse, nefes almakta gucluk cekiyorsaniz hic beklemeden acile kosun. Allerji denen sey sadece kasinmaktan ibaret degil. Bu arada anne sutune gecse dahi bebege zarari olmadi soylenen bir allerji hapi  (Claritin (Loratadine)) kullanmak zorundayim artik. Benim gibi yapmayin, ilacinizi icmeyip sacma riskler almayin. Insanin aklina ilk gelen cocugu oluyor boyle durumlarda, onlar icin bizim saglikli olmamiz lazim. Neyse..


Ilgar her gecen gun maceralarina yenilerini ekliyor. Yeni bir sey deneyeyim, Nurturia Ani Defteri'nden bazi seyleri kopyalayayim buraya:

19.02.2011
İlk kez
Cocuk parkinda keyfince dolasti, eglendi. Ilk kez tek basina sallandi, kaydiragin merdivenlerinden tirmandi. Annesiyle kaydiraktan kaydi. Diger cocuklarin pesinden gitti, onlarla konusmaya calisti. 6 aylik bir kiz cocugunun pusetinin dibinden ayrilmadi :)
---
20.02.2011
Yaptı
Son zamanlarda eline gecen telefonu, bilgisayar faresini vb. kulagina dayayip cevap bekler oldu :)
---
23.02.2011
İlk kez
Cep telefonunun muzigini actirip sesin geldigi tarafini kulagina dayayarak dans etti :)
---
23.02.2011
İlk kez
Sabah gunesinden duvara yansiyan golgemizi fark etti.
---
04.03.2011
Dedi
dede
---
05.03.2011
Dedi
gaygay (kaykay)
---
06.03.2011
İlk kez
Sonunda bilgisayarin klavyesinin bosluk (space) tusunu cikarmayi basardi.Artik duzgun calismiyor tusumuz :/
---
09.03.2011
İlk kez
Su an bahcede babasinin bira sisesine yapismis durumda bira icmesine engel olundugundan agliyor.
---
10.03.2011
Yaptı
Haliya surdugu erik lekesini cikarmaya calisan annesini taklit edip elindeki peceteyle hali sildi.
---
10.03.2011
Yaptı
Annesinin arkasindan dolanip saclarina yapisti, anneyi sirt ustu devirip boynunu, kollarini isirdi.
---
17.03.2011
Dedi
"Gak!" "Karga ne diyor oglum?" sorusuna cevabi :))
---
17.03.2011
İlk kez
Kertenkele yakaladi!
---
17.03.2011
Dedi
Kaka (sanirim ga ve benzeri hece iceren tum basit kelimeleri soyleyebilir artik :)).
---
17.03.2011
Dedi
"gel" oteki odaya giden babasinin ardindan :))
---
18.03.2011
Yaptı
Artik 5-6 adim atip dusmekten gobegine vura vura volta atmaya gecti.
---
18.03.2011
Dedi
Ilgar
---
19.03.2011
İlk kez
Neseyle tuvaletin icinde ellerini yikadi.
---
21.03.2011
İlk kez
Meyve suyu icti. Annesinin masada biraktigi meyve suyuna ulasip bardagi dikledi. Ustu basi kipkirmizi, sevimli sevimli siritirken yakalandi. Tadini pek sevmedi)
---
22.03.2011
İlk kez
Cupra yedi :) Memleket baliklarindan ilkini tatmis oldu.
---
23.03.2011
İlk kez
Az evvel elinde olan oyuncagin ustune basip dustu. Burnu kanadi, cenesi morardi :(

Not: Ilk fotograftaki kiz bebek benim. Cok susluymusum; en cok ona sasirdim :) Elimde de incir var, onunla susturmaya calismislar beni.

4 yorum:

  1. Seviyorum Ilgar seni:) Yalnız ağlayış bile aynı..

    YanıtlaSil
  2. bebeklerimiz hemen hemen aynı aylarda. ne güzel ilkleri atlamamışsınız. ben zaman zaman ihaml ettiğim için kızıyorum kendime. özellikle aralıkta çalışmaya başlayınca iyice boşlamış gibi oldum. o yüzden pek imreniyorum böyle hiç bir anını kaçırmayanlara. sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. aaaaa çok geçmiş olsun keyifli yazının sonu kötü bitmiş! :(

    YanıtlaSil
  4. Deli Anne :))
    Alo Elo: Tesekkurler, gecti bitti neyse ki :) Ilkleri kaydetmek icin Nurturia cok faydali oldu. Ani defteri denen bir bolumu var, cok kolay bir sekilde hangi tarihte ne yaptigini kaydedebiliyor, diledigin zaman defteri yedekleyebiliyorsun. Tavsiye ederim :) Ben de Aralik sonundan beridir calismiyorum. Tam tersi oldu yani, yavrum minnacikken calisiyordum simdi ara verdim :)

    YanıtlaSil