4 Şubat 2010 Perşembe

bebek hazirliklari

.
Deney arasi sutumu yudumlarken yazayim dedim. Su siralar 'bebek icin hazirliklara baslamali mi artik?' sorusu gundemde. Muhtemelen coktan kendimi kaptirmisimdir bu hamilelik hallerine ama artik daha bir hevesle bebegin dogacagi gunleri hayal eder oldum. Bebek bundan sonra emniyette cunku. Tamam henuz/hala cok erken ama olur da (kimsenin basina gelmesin elbet) erken dogarsa bebegimizin yasayabilecek gucu var artik. Icimde tekme atan minik sey zor da olsa gucluklerin ustesinden gelebilir. Iste bu yuzden daha bir guvende hissediyorum kendimi.

Farkli kulturlerde bebege olan yaklasim da farkli elbet. Mesela Amerika'da Baby Shower yapiliyor, bebek dogmadan evvel tum eksikleri tamamlaniyor. Oysa Amerikali Yahudilerden duydugum onlarda bebek dogmadan evvel hediye alinmadigi. Bizde ise altin takiliyor bebege, dogum oncesinde baskasinin hediye aldigini duymadim.

Neyse hazirlik diyordum. Heyecanli oluyor dogrusu. Ben once 'ne lazim?' sorusuyla basladim. Bebek odasi ilk adim olsun. Odayi gerekli gereksiz ivir zivirla doldurmak istemiyorum. Zaten buradaki (bu ev/sehir/ulke) hayatimiz gecici olacagindan yillar boyu kullanacagim esyalara yatirim yapmaktan da sakiniyorum. Arastirmalarima ve gozlemlerime gore bebek odasina bir yatak (parmaklik olayini sevmedim ama bir zaman sonra parmakliklari cikartilabilenler var), bir alt degistirme masasi ve portatif kendi yatagimizin yakinina koyabilecegimiz besik gibi bir sey (kesin vardir ozel bir ismi) alacagiz.

Buradaki evlerin guzelligi her odada bir elbise gomme dolabinin olmasi oldugundan oyle ayrica dolap vb. bir sey almaya gerek yok diyorum. Gomme dolaba bir raf sistemi bu isi cozer. Alt degistirme masasi icin su urun guzel gorundu gozume; hem besik hem alt degistirme masasi hem de ortalik yerlerde uyumasi icin yatak niyetine kullanilabiliyor. Diger taraftan yatagindan kolaylikla uzanabilecegin soyle bir besik var. Bilemedim...

Hadi mobilya isi tamam esas zaman harcanmasi gereken sorun araba koltugu ve bebek arabasina karar vermek . Yeni anneler, anne olacaklar, var mi sizlerin tavsiye ettigi bir urun?

Deney arasi bitti, gitmem gerekiyor simdi.
Soyle yapayim. Bu tur hazirliklara asina olan herkese sormus olayim:
Arkadaslar, 
Bebegin gelisine hazirlik olarak neler almali, neler almamali, tavsiyeleriniz ne olur?

40 yorum:

  1. Hemen atlayip yorum birakayim :) Bassinet fikri benim de hosuma gitmisti ilk basta ama topu topu 3-4 ay kullanabiliyormussun. Rahatlik acisindan iyi ama pratik acidan bana gereksiz bir yatirim gibi geliyor. Bizim bebek odamiz olmayacak :( Ama yatak odasinda yeterince yer var bebek yatagina. Mini crib secenekleri var aslinda ama simdilik sunu begendim: http://www.target.com/DwellStudio-Target-Silver-Convertible-Walnut/dp/B001PBPD3M/ref=br_1_1?ie=UTF8&frombrowse=1&searchView=grid5&searchNodeID=400552011&node=400552011&searchRank=pmrank&searchPage=1&searchSize=30&id=DwellStudio%20Target%20Silver%20Convertible%20Walnut
    Icine bir yatak ve iki uc yatak ortusu ile bu isi cozerim diye dusunuyorum. Ama senin durumunda ayri bebek odasi olacak o yuzden bassinet ya da arm sleeper almak istemen normal galiba. O co-sleeper fikrine de sicak bakamadim cok fazla. Benim yatak konusunda dusuncem simdilik bu. Bassineti 3-4 ay kullandiktan sonra tekrar yatirmak icin bir sey arama arayisina girmek istemiyorum sanirim.
    Aslinda verdigin bassinet epey guzel gorunuyor. Alt degistirme icin de benim iki arkadasim da almana gerek yok dedi. Yerde, yatagin uzerinde bir sekilde halletmek daha kolaymis. Ama hepsi kisisel tercih. Ben de almayi dusunmuyorum. Bebek odasi yapiyorum dedigine gore istemen normal.
    Araba koltugu ve bebek arabasi konusunda peg perego si alacagim. Aslinda 2010 modelinin uzerine graco ve chicco araba koltuklarini da oturtabiliyorsun. Yeni modele bar koydular. Bebek arabasi hafif ve manevra yonetimi iyi. Zaten araba koltuklarini da 1 yil kadar kullanabiliyorsun. Benim arkadasim maxi cosi quinny kullandi ama gercekten cok agir. Yani gorunusu harika ama araba bagajini tamamiyle kapliyor :) Bir de bana tecrubeli arkadaslar travel system alma dediler. Eninde sonunda hafif bir stroller almak zorunda kalacaksin diye de kulagimi cektiler ;) O yuzden ilk secenek stroller frame+car seat diye dusunmustum. Sonra peg perego si'yi gorunce stroller frame fikrinden vazgectim.
    Neyse benim durumum simdilik bu.

    YanıtlaSil
  2. Oleyyy! Harika oldu yazman!

    Bizim bir bebek odamiz olacak evet. Ama illa oda doseyeyim diye bir hevesim yok. Istedigim sey imkan da olduguna gore bebegin ayri bir duzeninin olmasi. Benim calismadigim ama H'nin calismak durumda oldugu surecte gerekirse bebekle ayri bir odada ilgilenebilmek. Ilk baslarda (bir iki ay, belki daha fazla)yanimizda tutariz bebegi ama hep bizim yatak odasinda uyusun istemem (sonra benim gibi 18 yasinda kendi odasinda uyumak yerine kardesinin ayaklarina sarilarak uyumayi seven biri olur :p). Bu konu aslinda daha konusulur, tartisilir, belki bebek dogunca yanimdan ayirmak istemem ama simdilik boyle :)

    Bebek yatagini (crib) ikinci el almayi dusunuyorum ben. Simdiden guzel bir sey buldum, bakalim fotografindaki kadar iyi mi... Icindeki dosegi ayrica alirim. Yanina bir 'bassinet' dedigin gibi ilk 3-4 ay idare eder bizi.

    Bu araba konusunda sen cidden iyi arastirma yapmissin. H. de 'review' videolari izleyip duruyor :). Senin yazdiklarindan bahsedecegim ona.

    Boyle kendimden emin yaziyorum ama bakalim en sonunda elimizde neler olacak :) En sonunda sunu aldim, kullandim, sevdim/sevmedim seklinde bir analiz yapacagim. Gerci cok uzak gorunuyor o gunler. Yaniliyorum aslinda...

    YanıtlaSil
  3. Arm's Reach Mini Co-Sleeper Bassinet - Natural oldukça güzel bir ürüne benziyor. İlk aylar bebek anneye çok ihtiyaç duyuyor psikolojik olarak da ona devamlı olarak yanında olduğunu hissettirmek lazım. Hem sizin üzerine düştüm mü derdi olmadan kolayca ulaşabilmeniz hem de onunkendine güvende hissetmesi açısından çok güzel bir ürün bence. Size doğumdan evvel muhakkak Dr Sears "http://www.askdrsears.com/default.asp" tavsiye ederim. Bu yataktan onun kitaplarında da bahsediliyor. Alt değiştirme sehpası çok kullanışlı bir şey değil bencede .
    Araba, ana kucağı meselesinde kesinlikle Peg Perego derim ben. Çin de üretilmeyen nadir bebek ana kucaklarından biri hem rahat, hem güvenli. Ancak hangi marka alırsan al tüm ana kuacaklarının şöyle bir problemi oluyor; hepsi de terletiyor ve baş kısmı geniş oluyor. Özellikle uzun seyahatlerde kullanmak üzere içine pamuklu kumaştan bir örtü hazırlayabilirsen ve yeni doğan bebekler için boyunluk sabitleyiciden alıp yerleştirirsen çok daha sağlıklı olur. Peg perego arabalar oldukça kolay açılıp kapanabiliyor.
    Kıyafet olarak çok miktarda çıtçıtlı zıbın ve tulum ilk aylarda en fazla işine yarayacak ürünler. Kozmetikte muhakkak organik şampuan ve krem almalısınız. Şampuan da Logona göz yakmayan tavsiye ederim. Pişi kreminde Eart mama angel, vücut kreminde ise nature's baby organic tek geçilebilecek ürünler. Bence taşınacaksanız bebek yatak odası içinde aceleci davranmayın çünkü çocuk doğmadan uyku düzeni nasıl olacak, kaç yaşına kadar nerede yatacak fikirleri değişebiliyor. Şimdilik aklıma gelenler bunlar:) Size kolaylıklar dilerim, çok güzel zamanlar tadını çıkarın :))

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,
    Herkes hazır hissettiği zaman bebek alışverişine çıkmalı bence. Demek senin de zamanın gelmiş:) Fazla erteleyince gezmek zor oluyor. Benim son iki ayda çok çabuk tuvaletim geliyordu ve ayaklarım çok ağrıyordu. Gezemiyordum. Onun için erkenden yapılabilir. İlk etapta ihtiyaç duyulanlarla ilgili bir yazı yazmıştım istersen blogda "Haydi Alışverişe" diye ararsan bulabilirsin. Çok tatlı ve heyecanlı bir şey bebek alışverişi. Ama doğduktan sonra çok çok daha heyecanlı oluyor. Çünkü kime, nasıl bir tipe:) aldığını biliyorsun en azından. Mesela Ayşenin kapkara saçları var ve erkeğe benziyor onun için pembe birşey giydirince çok komik oluyor yakışmıyor hiç. beyaz giydiriyoruz çoğunlukla. veya yeşil. Kolay alışverişler diliyorum. Ben de heyecanlandım şimdi. Haberleri bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  5. Anneyazar: Bu Arm's Reach Cosleeper bana da cok pratik gorunuyor. Her yere tasinabilir olmasi bana cekici geliyor, gerci sekli pek oyle guzel degil :) DrSears'dan haberim yoktu, cok detayli incelemedim ama ilk firsatta bakacagim.
    Ana kucakalri icin soyle bir sey tavsiye etmisti Yesil Erik: http://www.target.com/gp/detail.html?asin=B00005BT37&colid=2X7DBL8FLDVY6&coliid=I26RGUP3SZWGVI&bckreg=baby
    Araba konusunda calisacagi zdaha ama belli ki bu Peg Pregolar cazip cogu insan icin.
    Kiyafetlerden zaten sadece citcitli zibin aldim simdiye kadar, o da denk geldikce. Bizim bebek yaz bebegi olacagindan rahat olacak 4-5 ay (bizim buralara kis pek gelmez).

    Bebek odasi dizmek gibi bir niyetim yok dedigim gibi. Ne gerekir ne gerekmez, iyice analiz etmeden bir sey almam sanirim :)

    Tesekkurler tavsiyelerine :))

    Hilal: :))Zamanim gelmedi, zamanim kalmadi sadece. Malum ben tez yaziyorum. Isler giderek sikisiyor, ben giderek cok kolay yoruluyor oldum. Aksamlari oldukca fazla bel agrisi cekiyorum.
    Dusununce onumdeki uc ayda bitirilmesi gereken deneyler, makale ve tez olunca alisverise vakit kalmayacak. Hazir goreceli olarak daha enerjikken ne yapilacaksa yapayim diyorum. Tabii keyifli de, guzel oluyor :))

    Okudum blogunda yazdiklarini, dogru yoldayim dedirtti :) Dogduktan sonra bir sure daha calismam gerekecek ama sonrasinda dedigin gibi herhalde en keyifli alisverisler o zaman yapilacak.
    Ayse'nin saclarina hastayim! Ne giyse yakisir, haksizlik etme annesi :)

    YanıtlaSil
  6. Burada yazinca su Arm's Reach Mini Co-Sleeper Bassinetlere bir daha baktim. Bunun en buyuk ozelligi yataktan kalkmadan bebegi kucagina alabilmek cunku yatagin kenarina ilistiriyorsun yine de co-sleeping fikri bana cazip gelmiyor galiba. Diger iki ozelligi playard ve bassinett ozelligi. Su baby bargains kitabini okudum da onlar da guzel ama yine de demisler. O zaman chicco ya da graco playard al hem onlarda bassinet kismi da var gerekirse de evin icinde bir yerden bir yere tasiyabilirsin. Basinette sigmadigi zaman da cribe tasirsin artik.Gunduzleri de playardi kullanirsin cunku onu surekli uyutmak icin tavsiye etmiyorlar haliyle. Ablam o sekilde yapmisti hatta chicco'dan memnun kaldiigni soyledi bana. Aslinda (http://www.chiccousa.com/gear/playards/lullaby-lx/lullaby-lx-sahara.aspx) o da cazip gorunuyor. Ama yatagin kenarina koyup yataktan kalkmam diyorsan arm's reach avantajli. Neyse bu da bir oneri olsun benden :)
    Araba konusunda da babiesrus ya da buy buy baby'e gidip test edin gercekten o sekilde daha iyi anliyorsun ne istedigini. Ben bir kac bebek arabasini kapatamadim mesela kolayca :)Kapatinca agirligina baktim acaba kaldirip arabanin bagajina koyabilir miyim diye.

    YanıtlaSil
  7. Merhabaaaa, demek zaman o kadar hızlı geçti ve minik oğulcuğa hazırlık zamanı geldi bile. Çok heyecanlı ve eğlenceli bir süreç bu bence :-)

    Ben de kendi deneyimlerime dayanarak ufak tavsiyelerde bulunayım o zaman:

    - Neva anne karnında çokkkk hareketli bir bebekti, doğduktan sonra da aynı hareketlilik devam etti. O nedenle ne yazık ki şu linkteki (http://cikolatalipasta.blogspot.com/2008/07/hazrlklar-303.html) fotoğrafta görülen sepeti hiç kullanamadık. Neva onun içinde çok sıkıldı, bunaldı. Daha iki haftalıkken kendi odasında kendi geniş yatağına aldık. Neyse ki biz sepeti yeğenimden devralmıştık. Genelde bu tür şeyler için fazla para harcamamaya, kullanılmış olan ürünleri bulmaya çalışın derim. Sonuçta kullanamazsanız bile üzülmüyorsunuz.

    - Diğer yorumcuların aksine ben alt açma ünitesi çok faydalı buluyorum. Çünkü yatak, kanepe üzerinde alt açmak için ciddi şekilde eğilmek gerekiyor ki bu da bel ve sırt sağlığı için pek iyi değil. neva 17 aylık oldu, biz hala kullanıyoruz alt açma masasını.

    - İlk zamanlar için -ki Neva 9 aylık olana kadar kullandı bouncing seat tarzı bir koltuk inanılmazzzzz faydalı. Bize şu posttaki http://cikolatalipasta.blogspot.com/2008/10/ankara-gnleri.html koltuk hediye gelmişti. Özellikle hareketli bebekler küçükken yatar vaziyette olmaktan hoşlanmıyor ama bir yandan oturamıyorlar da. Oyalamk çok zor oluyor. Bu sandalye böyle durumlar için hayat kurtarıcı. Ben her gittiğim yere taşıyordum bunu :)

    Bir de son olarak, belki haberin vardır ama yine de yazayım dedim. Şu web sayfasını faydalı bulabilirsin: http://bebegimenealdim.blogspot.com/

    Aaa unutmadan, bebeğe hazırlık aşamasında en önemli hazırlıklardan biri de bence emzirme ile ilgili olan hazırlık. Lanolinli iyi bir krem, göğüs kalkanı ( http://www.e-bebek.com/gogus_koruyuculari/philips_avent/philips_avent_gogus_kalkani_2%60li/PAV-757) denilen emzirme sonrası meme uçlarının kumaşla temasını engelleyerek tahrişi azaltan aparatı da şiddetle öneriyorum.

    Keyifli hazırlıklar :)

    Senem

    YanıtlaSil
  8. Ycurl:
    Bu 'playard'lara benim kanim isinamiyor, cocugu kafesin icine koymuslar gibi hissediyorum.
    Bir de playard+bassinett'lere bakarken tasiyabildigi maksimum agirliga dikkat etmek gerek. Bazilari 7 kilodan fazlasini tasiyamiyor mesela, bu da cok kisitli kullanim suresi demek.

    Benim bu portatif besik alternatiflerine bakmamin nedeni simdiden ciddi bel agrisi cekmem. Uykusuzlukla birlikte bir de bel agrisi cekmemi engelleyecek bir sey diye cosleeper'a ilgi duydum. Burada boyle yazismak iyi oluyor, yoksa amazon vb gibi sitelerin yorumlariyla idare etmem gerekecek :)

    Bizim burada sadece KidsRus var, bu haftasonu bakacagiz. Bebek arabasi esas ciddi calisma gerektiren sey, zamanimiz var nasilsa.
    Senin hazirliklar basladi mi? Sen de yaz yaz desem :p

    YanıtlaSil
  9. Senem:
    Sahiden guzel, eglenceli bir surec bu. Ciddi ciddi hamileyim, bebek tekmeliyor, ben esya arastiriyorum. Su is acisindan yogun gunlerimde sahiden iyi geliyor bunlarla ugrasmak.

    Evet, ben de gereksiz para harcayip arkasindan uzulmek istemiyorum esyalarin, o yuzden ikinci el iyi bir fikir.
    Alt acma masasiyla ilgili o kadar cok tavsiye aldim ki (sen de madem ayni seyi soyluyorsun :)) ben de edinecegim bir tane.
    Merak ettim, 17 aylik bebek, hareketli de hele, masadan dusme tehlikesi olmuyor mu?

    "Bouncing seat" gibi bir aletten daha dun hocam tavsiye etti bana, ustelik seninle neredeyse ayni cumleleri kurarak :) Benzer (mi?) soyle bir sey var: http://www.amazon.com/Fisher-Price-Papasan-Cradle-Swing-Starlight/dp/B000I5UZ1Q/ref=wl_it_dp_v?ie=UTF8&coliid=IWEEX2PMCU8ZE&colid=26YIK5Z73K63W

    Su gogus kalkaniyla ilgili kimseden bir sey duymamistim, edinirim muhakkak.
    Cok sagol tavsiyelerin icin. Neva'ya opucukler!

    YanıtlaSil
  10. Ilkcim, senin verdigin linkte guzel ama ben en cok bunu gordum cevremde bebekli aileler tarafindan kullanilan: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000I2WB6G/ref=ord_cart_shr?_encoding=UTF8&v=glance
    Ben hazirliklara baslamadim. Arastirma asamasindayim. Zaten cogu seyi internetten ismarlamayi dusunuyorum. Fiyat vs. karsilastirmasi yapiyorum karar verdigim urunler hakkinda. Ama yazarim bir ara. Kiyafet zaten indirimde gorduklerimi aldim bir de organik urunler secmeye calisiyorum ozellikle yatak carsafi vs. Bazi seyler de ablamlardan gelecek. 4 erkek yegen sahibi olmanin avantaji sanirim. Bazi seyleri saklamislar benim icin. Lanolini bana da tavsiye ettiler. Simdilik listemde yatak, cocuk arabasi ve koltugu var. Diger pek cok seye acilen ihtiyac olmayabilir o yuzden oncelikli seyleri almaya calisiyorum. Nasilsa dogduktan sonra tamamlanir eksikler. :)

    YanıtlaSil
  11. Selamlar,

    Alt açma masasını ikeadan aldık. Artık kullanmıyoruz ama ilk zamanlar çok iyiydi. Ela çok hareketliydi ama kesinlikle yalnız bırakmıyorsun zaten. Şart mıdır? Değil ama faydalı. Biz iki katlı almıştık, altına bez, ıslak mendil, pamuk vs koyuyorduk. İyi oluyordu. Şimdi alt katta kitaplar ve oyuncaklar var.

    Ana kucağı bouncer olarak:
    http://www.amazon.com/Boppy-Cradle-Comfort-Bouncer-Pink/dp/B001H08RWA/ref=sr_1_15?ie=UTF8&s=baby-products&qid=1265409704&sr=8-15 bunun mavisini kullandık. Çok sevdik. Uzun süre kullandık, şimdi odasında oyuncak olarak kullanıyor. Çok kullanışlı ve güvenli. Müzikleri de güzel.

    Oto koltuğu ve bebek arabası en uzun kullanılan ve en önemli olan ürünler bence de.

    Bebek yatağı ikea kullandık ama bugün olsa cosleepingi denerdim sanıyorum en azından ilk 3-5 ay.

    Emzirmeyle ilgili şu kitaptan faydalandım:
    http://www.amazon.com/What-Expect-Breast-Feeding-Clare-Byam-Cook/dp/0091856744/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1265409863&sr=8-1-catcorr

    Lansinoh krem ve meme pedlerini de tavsiye ederim, çok kullandım. Ama geri kalan meme aparatlarının hiç birini kullanmadım.

    Playyard'a gerek olduğunu düşünmüyorum. Yere bir battaniye, oyun halısı ya da matı çok daha iyi. Evi keşfetsin ne olacak. Parmaklıklar bana da fena geliyor. Hatta yatakta bile olmasa yer yatağı mı olsa diye önerenler var. (

    Alışveriş konusunu sona bırakan biri olarak tavsiyem fazla gecikmemek. Gerçekten cüsse büyüyünce dinlene dinlene geziliyor. Alışveriş sevmeyen bir kişiye afakanlar basabiliyor. Bir diğer ihtimal, online araştırıp sipariş vermek. Genelde öyle yaptım ben.

    Sevgiler!

    YanıtlaSil
  12. Ycurl: 4 erkek yegen harikaymis! Taze tecrube kadar iyisi yoktur herhalde. Ben bu carsaf isine girmedim hic, daha yatagi/boyutlar vb. belli degil cunku. Hem belki annem geldiginde (su vize isini bir halledebilsek) onunla bakariz, gerekirse birlikte dikeriz :)

    Yesil Erik'in bir listesi vardi (http://yesilerik.blogspot.com/2009/04/bebekhastane-ihtiyac-listesi.html). Oradan bolca battaniye almali diye bir sonuc cikarmistim. Sadece pamuklu battaniye bakmisim :)

    Araba koltugu ve bebek arabasi konusunda fikrin degisti mi yani? Peg perego si Travel System 2010 alacaksin zannediyordum. Arkadaslarinin tavsiyesine uyup sadece bebek arabasi mi alacaksin?
    Bir de one konan barin bir sakincasi mi var?

    Ben bu kadar yazdim ettim ama henuz indirimden citcitli zibin almak disinda bir sey yapmadim. Hehhehe bir de kislik yumusacik polar bir takim aldim, ayicik oluyor kulaklari ve patisiyle :))
    Bu arada gap.com'da indrimler oluyor, zaten kartin varsa posta parasi odemiyorsun, Sali gunleri de ayrica %15-20 indirim aliyorsun, haberin olsun. Gap'tan bebege online ne aldiysam hic pisman etmedi beni.

    YanıtlaSil
  13. Ozgur: Alisveris konusunda hislerimiz ayniymis. Gezerek alisveris yapmayi hic sevmiyorum, cok sikiliyorum. Ben de genel olarak online alisveris taraftariyim :)

    Bu alt acma masasi ile ilgili fikrim pekismis durumda. Dedigin gibi sonradan altina oyuncak sepeti konur, kitaplari yerlestirilir. Bence uzun vadede kullanilabilir.

    Bebegi serbest birakma taraftariyim, o yuzden hic isinamadim 'playard'lara. Cok guzel oyun halilari varmis, renkli/hikayeli. Olmadi buyukce ortuler dikeriz oyun alani diye.

    Tesekkurler tavsiyelerine. Ela'yi benim icin op annesi :)

    YanıtlaSil
  14. Yok fikrim degismedi peg perego si 2010 travel sistem alacagim. Yani bebek arabasi+araba koltugu iste. Hayir o barin sakincasi yok. 2009 modellerinde o bar yoktu ve araba koltugunu uzerine koyunca bana pek saglam gelmemisti. Bari eklemelerinin nedeni o sanirim. Travel sistemde iki renk var. Ben kirmizi istiyorum ama erkek cocuga asiri mi kacar? :)))
    Evet organik urunlerin (carsaf) bir kismi Gap indirimden zaten :) Ozenle online dealleri takip edilir. Bu arada old navy'de bebek esyalarinda kaliteli, organik secenekleri yok ama aklinda bulunsun. Dukkanlara bak ozellikle clearance kisimlarinda anormal fiyata buluyorsun :) Ben yegenlerime epey old navy'den almistim. herkes kalitesinden memnun kaldi. Zaten gap ile ayni firma ve bazi urunler gap ile ayni zaten ama daha uygun fiyata.
    Yalniz yatak icin bumper pad tavsiye etmiyorlar. SIDS olayi icin. Onun icinde soyle iki alternatif var:http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B0019LZC9I/ref=ord_cart_shr?_encoding=UTF8&m=ATVPDKIKX0DER&v=glance
    http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B0013FKUW4/ref=ord_cart_shr?_encoding=UTF8&m=ATVPDKIKX0DER&v=glance
    Hangisi iyidir degildir bilmiyorum ama yatagi cok suslemenin anlami olmadigini anladim okuduklarimdan. Yoksa bebek yatak takimlari gercekten cok cicili bicili insan kendini kaybedebilir :)
    Mini crib dusunuyordum ben onceleri ama sonra bu carsaf, bumper pad hikayelerinden normal boyuta dondum :)
    Organik urunleri bulma olasiligi olan diger yer ise Marshalls ya da Tjmaxx. Ben citcitli cok guzel zibinlar buldum orada. He he ben cok mu uygun alisveris saplantisi olan birisiyim acaba :))

    YanıtlaSil
  15. Aaaa asiri olur mu, kirmizi bence cok guzel! Alacak olursam kirmizi alirim ben de. H. de cok sever kirmiziyi, sloganimiz '5 kurus fazla olsun kirmizi olsun :)))

    Yatak bumper pad icin alternatif olabilecek soyle bir sey var (http://www.toysrus.com/product/index.jsp?productId=2266849&fromRegistryNumber=44975071&product_skn=88132), arkadaslarim almisti. Ne kadar islerine yaradi bilmiyorum. Konusmak lazim.

    TJMax'a hic gitmedim, Marshalls yok zaten. Ama bir keresinde su bizim ucuzcu Ross'ta inanilmaz yumusaklikta ve ucuzlukta pamuklu zibinlar bulmustum. Alisveris icin gezmeyi sevsem bir de :)

    Saplanti olacaksa 'uygun' alisveris saplantisi olsun. Ben normalde cok hesap edemem para islerini, ama simdi bebek soz konusu ya cok daha dikkatli oldum. Ona harcayacagim paralarin baska yerlerde carcur olmasi fikri hic guzel gelmiyor :)

    YanıtlaSil
  16. TJMaxx'e nasil gitmezsin? :) Hemen git bir suru guzel sey bulabilirsin. Organic receiving blanketler buldum mesela ben. Ben de cok gezmeyi sevmem ama arada bir nokta vuruslari yapmak oldukca iyi sonuc veriyor ;)

    YanıtlaSil
  17. İlk, çok heyecanlı süreçler bunlar, ben bile okurken heyecanlandım senin adına. Alışveriş yaparken şunu düşün bence bir bebek gün boyu ne yapar ve sen bir bebekle ne yaparsın? Tabii senin aklına şu anda tekmeler geliyor olabilir, ama doğduktan sonra değişiyor :)

    İlk zamanlarda hayat genelde emme/emzirme, uyuma/uyutma, çiş-kaka yapma/alt-üst değiştirme ve banyo şeklinde geçiyor. Bunun dışında gezi-yürüyüş ve bir de kitaplar var tabii(onu yazmaya başlamıştım, sen de görmüşsün zaten, yine haberleşiriz).

    Emme ve emzirme ile ilgili çok ürün var. Lasinosh ben de ilk hafta kullandım, çok iyi geldi ama pedler elimde patladı, üstelik organik pamuktan almıştım özene bezene :) Bünye meselesi sanırım, taşacak kadar şişsem de hiç akıntım olmadı. Ama en çok kullandığım bir ürün var ki, ilk 6 ay fotolarımıza bakıyorum da başka bir şey yok neredeyse ;) Emzirme yastığı. Emzirmenin dışında yatakta, orda burda, yerde battaniyenin üzerinde, sırtını dayamak için kullandım. Çok memnun kaldım. Bouncing seat de vardı ama bizimki hiç durmadı, bilmiyorum neden.

    Neyse olayı posta çevirmeden kısaca yazayım bundan sonrasını.
    Yatak konusunda seninle hemfikirim, bence çok güzel seçtiklerin. Biz beşik almıştık ama neredeyse hiç kullanmadık, şimdi de yer yatağına geçtik ve ailecek çok memnunuz. Arada ayrılma çabalarımız olsa da ilk 12 ay genellikle birlikte yattık ve hayatımın başlangıçta en pratik sonra da en güzel zamanlarıydı diyebilirim. Şimdi odaları ayırdık, bebiş 1 haftada alıştı ama ben hala alışmış değilim :(

    Alt değiştirme masası var bir de değinmek istediğim. 2 ay önce olsa kesinlikle çok önemli derdim. Beli-sırtı korumasının yanısıra, bebişin altını havalansın diye gün içinde ara ara 15-20 dakika geçirdiğim oluyordu orda, kitaplar okuyup, şarkılar söylüyordum, hatta alt-değiştirme oyunları diye bir de liste yapmıştım, ordan seçip oyun oynuyordum, genellikle de kukla gösterisi. Şimdi de kullanıyoruz ve YavruSu çok hareketli olmasına rağmen, orda duruyor, çünkü oyunlar, komik diyaloglar, şarkılar aynen devam ediyor. Onun da hoşuna gidiyor. Neyse neden artık tavsiye etmiyorsun diyeceksen, Özgür'ün bezsiz bebek yazısından sonra aslında orda geçirdiğimiz vakitleri keşke oturakta geçirseymişiz diyorum. Onun ihtiyaçları doğrultusunda daha erken iletişime geçmiş olurduk böylece. Çünkü o da yemek içmek gibi doğal bir ihtiyaç, beze yapmasını biz öğretiyoruz hakikaten de.

    Bunlar dışında bir de pompayı çok kullandım ben, 1 ay sonra okula gitmem gerekti çünkü. Eğer kullanırım dersen adresini yolla benimkini göndereyim sana (e-mail adresim blogta, jpeg olarak kayıtlı). Bouncing seat de duruyor bu arada, yepyeni. Ama tabii ilk heves dersen anlarım çünkü ben de öyleydim. İlk bebek olduğu için herşeyin yenisi, iyisi olsun istiyor insan. Gerçi sonradan değişiyor ama... :) Çünkü çoğu eşya en fazla 1 yıl kullanılıyor. Hele kıyafetler ilk yıl en fazla 3 ay.

    Son not: Bezlerimiz Seventh Generation'dan, klorla beyazlatılmamış, pişik kremi ve şampuan da Burt's Bees'in, tavsiye ederim.

    Sana çok kolay gelsin! Heyecanla takipteyim ;)

    YanıtlaSil
  18. Simdi Evren'in yorumunu okudum Seventh generation bezlerini ve emzirme yastigini ben de merak ediyordum. Denemis bir anneden onay olmak karar vermeyi hizlandiriyor. Bu arada bouncing seat cok kullanilmiyormus bana da bir arkadas verecek. He he burasi biraz forum yeri olmaya basladi :)

    YanıtlaSil
  19. Bu konu acilinca cenem dustu sanirim :) Ben esimina blasina soyle bir sey almistim (ne guzel bana geri gelecek ;): http://www.ergobabycarrier.com/
    Ana kucagi olarak. Emin degilim memnun kaldi mi cok kullanmamis bile olabilir ama bu tur seyler arasinda oldukca iyi review almis bir urun.

    YanıtlaSil
  20. ycurl,
    Seventh generation'in secure fit designi, newborn icin var mi bilmiyorum, sonradan kullanmaya basladik ve cok memnun kaldik.

    Emzirme yastigini da soyle soyleyeyim, esim bile severek kullandi, biberonla emzirmek icin :) Bunun disinda ilk 6 ay resimlerimizin cogunda var (http://picasaweb.google.com/evrenbay). Sonra tr'ye gittigimiz icin goturememistik.

    Bir de bu diaper genie var ki her kullandigimda tasarimcisina dua ediyorum :) Bez cini diye turkceye cevirseler iyi para yapabilir ;) Ozel torbalariyla biraz pahaliya geliyor ama ben cooook memnunum. Ve degerini her yeni stage'de farkli ozelliklerini kesfederek anliyorum. Once bez degistirme masasinin yaninda olmasi ne buyuk rahatlik dedim, cunku ilk zamanlar gunde 15 kere bez degistiriyorduk, kati gidaya gecince koku olayi cikti ve hic sizdirmadi, evin icinde harekete baslayinca butun copleri yukarilara tasidik ama ona hicbir sey olmadi, cunku cocuklarin acamayacagi sekilde design edilmisti. Ne reklam yaptim ama... Butun hamile arkadaslarima oneriyorum. Biz sunu kullandik (http://www.amazon.com/Diaper-Genie-Elite-Pail-System/dp/B001BMWABI/ref=cm_cr_pr_product_top) Walmarttan ucuza bulmustuk ama bunun gibi baska urunler de varmis ozel torba gerektirmeyen. Ve fakat torba dizayni ayri bir takdir aliyor benden her seferinde. Cunku sadece 2-3 haftada 1 degistirmek yeterli oluyor.

    Ama tabii bunlar da aslinda bez endustrisinin icatlari, yani eger bezsiz bebek yaklasimini benimseyecekseniz gerek olmaz diye dusunuyorum.

    Ikinize de sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  21. Ycurl: Simdi labdayim ama Pazar gunu gidecegim TJMaxx’a , gorelim bakalim neler varmis :). Bouncing seat degil de salincak tavsiye etti bir arkadasim. Her bebek farkli, sevdi sevmedi, denemede goremeyecegiz anlasilan.

    Evren:
    Emme ve emzirme ile ilgili henuz bir hazirlik yapmadim. Bunlar ufak tefek izler grubunda benim kafamda. Ama emzirme yastiginin onemini herkesten duyuyorum. Yesil Erik ‘Boppy’ tavsiye etmediginden ben de sunu buldum alternatif olarak, bilmiyorum ne kadar farkli:
    http://www.amazon.com/My-Brest-Friend-Pillow-Leaf/dp/B0012ONBP4/ref=wl_it_dp_v?ie=UTF8&coliid=IX8OJBOIBQKOK&colid=26YIK5Z73K63W

    Yatak konusunda senin zorlanmana sasirdim dogrusu. Sanki biz bebekten daha cok zorlanirmisiz gibi geliyor bebegin bizimle ayni odada olmasina. Belli ki benim o kivama gelmeme daha var :) . Alt degistirme masasini senin dedigin gibi oyunlarla gecirmemek belki belli bir zaman sonra faydali olacak. Okudugum kadariyla ‘tuvalet’ kavrami ilk aylarda oturamiyor. Bir de gozlemlerime gore bebekten bebege degisiyor altina yapmaktan rahatsizlik duyma halleri. Bazi bebekler hic tinmazken bazilari aninda degistirilmek istiyorlar. Benim kardesim ikinci gruptaydi. Ilk ogrendigi isaretlerden biri elini salllayip ‘pufff’ demekti, altimi degistirin demenin en kolay yolu :).

    Pompa konusunda pek fikrim yok. Kuzenim bebegiyle birlikte oldugundan hic ihtiyac duymamis pompaya. Oyle gorunuyor ki bana bebek izni diye ucretsiz izin verecekler, bu durumda gitmem zaten ise, makale yazilacak sanirim o zaman, evden yazarim diyorum. Yine de ‘yedeklemek her zaman iyidir’ seklinde temkinli olmli. Cok sagol gonderme teklifin icin. Aklimda tutacagim bunu, eger edinmek lazim dersem calarim kapini :). Benim oyle her sey yeni olsun diye bir israrim yok. Sandigimdan cok alet edavat gerektigini fark ettikten sonra eser kalmadi boyle dusuncelerden. Tekrar sagol.

    Bezler konusunda sen yazana kadar hic fikrim yoktu. Siz devamli olarak 7th Generation mi kullaniyorsunuz? Pisik kremi ve sampuan harici vucut icin nemlendiriciler, bebe yaglari vb. Kullandiniz mi?

    Bu arada diaper genie’yi hemen ekledim listeme. 2-3 haftada 1 kere degistirilebilen cop sistemi demek, bilmiyordum :).

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Ilk,
    Yesil Erik ve boppy hikayesini bilmiyorum, neden tavsiye etmiyormus acaba? Benim kullandigim da Boppy degildi gerci. Su linktekinin mavisini kullanmistim, Barefoots'dan indirime denk gelmisti (http://www.amazon.com/Luna-Lullaby-Bosom-Nursing-Pillow/dp/B001M4HPUQ/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=baby-products&qid=1265510097&sr=8-1).

    Cok da onemli degil gerci ama senin gonderdigin linkteki edevat emzirme disinda cok kullanisli olmayabilir (yani bebegi yaslamak icin), ayrica sizin orasi sicak oldugu icin bu model terletebilir gibi geldi. Herkeste oluyor mu bilmiyorum ama bende dogumdan sonra bir sure asiri terleme olmustu, evde neredeyse ciplak dolasiyordum, o zaman icin iyi de oluyordu, her an emzirmeye hazir ;)

    Bez olarak bir sure pampers swaddlers kullanmistik, sonra 7th generationa gectik, simdi Amazondan aboneligimiz var, her ay geliyor. Abone olunca daha ucuza geliyor, istedigin zaman da iptal edebiliyorsun. Ayrica bebisin camasir deterjani (ilk 6 ay camasirlarini ayri yikiyordum) ve bizim butun temizlik malzemeleri 7th generationdan. Yalnizca emeklemeye basladiktan sonra, Babyganics'in yer deterjanini aldik.

    Ben hic vucut losyonu, yagi vs. kullanmadim. Ilk ay egzema olmustu, California babynin calendula kremini kullanmistim gerci sonra pimpirik yapip kaynagindaki sorunu cozucem, kesin benim ictigim inek sutu proteini dokunuyor deyip keci sutu, yogurdu ve peynirine gecmistim, tr.ye gidene kadar agzima inek sutunden yapilmis dondurma dahi koymamistim, egzema hemen gecmisti ama kecilik de bebise gecti sanirim anne sutunden, kaldi da gitmiyor bir de ;)

    Neyse krem su: http://www.californiababy.com/calendula-cream-2-oz.html). Bu yil, onun da elleri benim gibi kuru havadan kucuk kucuk catlayip kanayinca yine Burts Bees'e basvurdum, el kremi inanilmaz ise yaradi. Eger losyon vs. dusunuyorsan ben kullanmadim ama Burts Bees'in varmis. Tavsiye ederim.

    Off gene cenem dustu. Kolay gelsin, tadini cikarin bu sureclerin. Ben de sizinle birlikte alisveris yapmis kadar oldum, iyi geldi :)
    Optum.

    YanıtlaSil
  23. Evren, harikasin cok onemli onerilerde bulunuyorsun :) California baby'i duydum baskalarindan da. Burts' bee'den ne farki var ki? Ben burts' bee urunlerini kendime kullaniyorum ve cok memnunum. 7th generationdan da temizlik malzemeleri kullaniyorum. Bulasik deterjanindan cok memnum kalmadim hos belki bulasik makinesinden dekaynakli olabilir. Ilk, yesilerik'in boppy pillow macerasi nedir? Genelde yorumlar cok kotu degil amazonda yeralan. O yuzden merakimi cezbetti sorun neydi acaba?

    YanıtlaSil
  24. Evren, Ycurl: Biz bir araya gelebileydik ne guzel olacakmis :) Ogrenilecek, soylenecek, aktarilacak ne kadar cok sey varmis!

    Yesil Erik, "bebek,hastahane ihtiyac listesi" baslikli bir liste yazmisti (http://yesilerik.blogspot.com/2009/04/bebekhastane-ihtiyac-listesi.html). Orada 'Breastfriend emzirme yastigi (Boppy olan alinmayacak)' demisti. Ben de onu kaydetmisim hafizama, Boppy olmayacak diye :))

    Benim gonderdigim linkteki sahiden kullanissiz gorunuyor. Bir de cok pahali bu yastiklar, anlamiyorum, alt tarafi yastik bu (en son hamileler icin yatarken destek amacli bir yastik almistim, cok dandikti). Ama pratik olduklari kesin.
    Evren, terletme konusunda da haklisin. Gerci yazin her halukarda evde klima calisiyor olacak ama bebek ve benden cok baba dayanamaz sicaklamaya :)

    Ben pek bir sey bilmiyordum 7th Generation hakkinda. Turkiye'de Hacisakir'in bebekler icin toz sabunu vardi, tek bildigim bu (kardesimden edindigim 17 sene oncesinden bir bilgi) :)
    Amazon'dan abonelik isi iyiymis. Bezlerin ayrica "secure fit" olanlari mi oluyormus? Allahim ne cok detay var!!!

    H. de gecenlerde sabun kullanmadan sadece su ile temizlenen insanlar oldugunu okumus, bebegin tenine sabun/sampuan surmeyelim diyordu. Gereksiz yere vucut solusyonlarindan sakinmak gerek. Ama buralar yazin -ki Nisan'in 15inden itibaren baslar- cidden cok sicak olacak, bebegi gunesten korumak icin gunes kremi vb. bir seyler bulmam gerekecek. California Baby ve Burts Bees'e bakacagim.

    Cok hosuma gitti boyle sohbet eder gibi yazisiyor olmak. Cok sagolun arkadaslar, hic yalniz hissettirmediniz :)

    YanıtlaSil
  25. ycurl çok şaşırdım, ben de sorun makinede sanıyordum :)

    California Baby'nin bu calendula'lı kremini egzemaya özel diye almıştım, yoksa Burt's Bees is the best, şaşmam. Valla reklam parası almadım, sadece birkaç küçük hediye ;)

    İlk, çok haklısın! Altı üstü yastık, aslında kendimiz bile yapabiliriz. Bizim güzel bir indirim denk gelmişti de... şimdi bir arkadaşım kullanıyor. Bence ikinci el de bulunabilir. Çamaşır makinesinde yıkadıktan sonra üzerine temiz bir kılıf da alabilirsin. Yani şart da değil aslında. Bakmayın hiçbir şey şart değil aslında. Zaten çoğu eşya en fazla 1 yıl kullanılıyor.

    Bu arada sadece su fikri de çok güzel duyuluyor. Bizim yavrunun cildi de çok hassas, ne yapsak? Ben de hiç sevmiyorum kimyasal şeyleri. Yazının linki var mı, rica etsem gönderebilir misin?

    Yazışmak gerçekten çok zevkli oldu sizinle. Kolay gelsin, haber edin böyle arada yine ;)

    YanıtlaSil
  26. Bugun bizim oradaki ToysRus'a gittik. Bilmiyorum baska yerlerde ayrica BabysRus diye magazalar mi var ama burada kucuk bir bolum ayrilmisti bebeklere. Bahsettiginiz 7th Generation deterjanlarini, bezlerini vb. orada gorunce sevindim dogrusu. Fiyat karsilastirmasi yapmadim ama elimin altinda bir bakkal olmasi fikri hosuma gitti. Indirim reyonunda da cok guzel seyler vardi. Oradan H. ile ilk bebek alisverisi olarak aski aldik :))
    Daha geliriz buraya nasilsa deyip ciktik...

    Ycurl: Sonrasinda ben bir saatligine TJMaxx'a gittim, sahiden cok guzel ve uygun fiyata urunler varmis. Battaniyeler aldim. Bir de olmazsa olmaz citcitli zibin :).

    Cok alisverisli bir gun oldu ama bahsettigim ikinci el yataga baktik bir de, yeniden hic bir farki yoktu ve cok uygun fiyataydi. Yaninda bir de alt degistirme masasi olunca onlari da aldik.

    Herhalde yakinda tasinacagiz diye bunlar dert olmustu bana (bebek yatagi ozellikle). Sirtimdan yuk kalkti :)

    Evren: H.'ye sordum ama hatirlamiyor okudugu kaynagi fakat internette kolaylikla bulunur herhalde bu tur yazilar. Benim merak ettigim sabun kullanmayan insanlarin kokup kokmadigiydi :) Ilk bir kac hafta kokuluyormus, herhalde zaman icerisinde vucudun bakteri florasi vb. degisip adapte oldugundan kokmuyormus :)

    YanıtlaSil
  27. Ilkcim,
    7th generation Target'ta da bulunuyor. Hatta web sitelerinde indirim kuponlari oluyor tavsiye ederim.Sadece Toysrus'ta degil yani. Bir de daha organik, dogal urunler satan magazalarda var. California baby ve burts' bee'yi de bulabilirsin target'ta bu arada. Babiesrus burada magaza olarak var. Ben de bu haftasonu ev toparlamak ve esya alinacaksa nasil yerlestirebilirimle gecirdim ;)
    Yatagi da hayirli olsun. Benim de bi ara halletmem gerekli onu ;)

    YanıtlaSil
  28. Target'ta demek? Hic fikrim yoktu, sagol :)

    Bebek arabasi bakabilecegimiz tek yer Toysrus burada. Maalesef ellerindeki modeller cok kisitli. Ben senin arkadaslarin hafif stroller tavsiyesine takildim. Chicco'nun bir modeli vardi, fena degildi ama 25lb idi.
    Bilemedim, nasil cahil hissediyor insan... Belli ki bebek dogmadan kisa bir surede bir suru sey ogrenecegiz, sonrasinda bebekle birlikte daha da cok sey.

    Kolay gelsin hazirliklarda :)

    YanıtlaSil
  29. Tiysrus kisitli evet peg perego gorememistim orada. Buy Buy Baby keske size yakin olsa orada epey cesit oluyor. Bana hafif stroller tavsiye eden yesilerikti diger arkadasimda travel system kesinlikle alma dedi kullanisli olmadigi icin. Hatta yesilerik car seat ve stroller frame almis sonra da maclaren technoaldik dedi. Ablam da maclaren'dan cok memnum kalmisti ama peg perego bence fiyat acisindan maclaren'e gore daha uygun. maclaren'larda sorun var ama maclaren sahipleri hicbir seye degismeyiz diyorlar :) Burada bebegi olan arkadasim maxi cosi aldi. Gercekten cok guzeller fikir acisindan ama cok agirlar. Bir iki kere arabasinin bagajina koyarken gordum. Zorlanmiyorum dedi ama bana hic pratik gorunmedi :)

    YanıtlaSil
  30. Ya keske bana da biri bu hafif stroller olayini onceden soyleseymis.
    Sadece ilk 6 ay kullandik bizimkini. Sonra tr'de yaz icin hafif stroller aldik, migrostan 49 TL'ye, gayet iyi is gordu, bebis yurumeye basladiktan sonra da kesinlikle reddetti binmeyi zaten. Simdi koca travel system duruyor oyle :(

    YanıtlaSil
  31. ycurl
    Sen soyleyince baktik bu deterjalara bir daha, Ecover'inkiler de fena degilmis. Biz simdi bir de ECOS deneyecegiz, Amazon yorumlari daha iyi geldi.

    YanıtlaSil
  32. Ycurl: Bizim buralarda Buy Buy Baby yok. Hatta Toysrus'tan baska bebek esyasi satan yer yok diye biliyorum :) Artik online alacagiz, sizlerin ve online 'review'/yorum sahiplerinin. Agir bebek arabasi bizim icin sorun olmaz sanirim. Diger taraftan benim belimdeki hassasiyetin dogum sonrasi gecip gecmeyecegi belli degil.

    Evren: Demek sen de hafif stroller gerekli diyorsun? Ben de dikkat edecegim buna. Elindeki kullanmadigin esyalari satisa cikarabilecegin Craigslist var aslinda. Normal fiyatindan cok fazla dusurmeden satabilirsin. Tabii ikinci bebege saklayalim gibi bir planin yoksa.

    Bu deterjan isini ben de deneyecegim. Zaten Tide gibi deterjanlarin bir sey temizledigi yok. Niye hic cevre icin daha yararli alternatif urunleri dusunmedim bilemiyorum.

    YanıtlaSil
  33. Bana bir arkadasim makinede bulasik deterjani olarak ecover tavsiye etti. Elde yikamak icin de Dr.Bronners. Ama henuz denemedim. Elimdekileri bitirmem gerekli. Whole Foods'tan bir tane aldim o 7th generationdan daha iyi ama adini hatirlamiyorum su anda eve gidince bakarim. Elde yikamak icin Methods aldim ama bana yukarida markalari tavsiye eden arkadasim Method'un aldatici bir marka oldugunu soyledi :)

    YanıtlaSil
  34. ycurl, bilgiler için çok teşekkürler :) Bu arada İlk bizi şutlamadan bu posta son yorumumu yapayım da rekor kırılsın :)

    İlk: Hafif stroller meselesi değil sadece. Keşke travel systeme vereceğimiz paraya ucuza ikinci el bişey alıp şu linkteki (http://farm4.static.flickr.com/3521/3741396999_2ea1b8f2c2_o.jpg) gibi bir taşıma aracı alsaymışız diyoruz. Burda bahar aylarında Farmers Market'ta görüyoruz, çocuklarını, sebzelerini falan taşıyorlar, çok hoşumuza gidiyor. Bir de bizimki hiç sevmedi stroller olayını, sling veya kanguru istedi hep. Her çocuk farklı tabii, görüyorum markette hep cartın içinde uslu uslu oturuyorlar, kıskanıyorum valla ;)

    Craigslistden haberimiz vardı ama en son gezide uçaktan ayağı kırık bir şekilde çıkınca, yalan oldu :(

    Şimdi bisiklete adapte edilebilecek opsiyonlara bakıyoruz, wagon veya babyseat.

    YanıtlaSil
  35. Evren: Sutlamam ben! Hele ki bu saatlere kadar calisiyorken boyle guzel konularda konusuluyorsa bayilirim :). Laf aramizda sahiden rekor oldu bu, blog hayatimda ben bu kadar yorumu ust uste ne yazdim ne de sayfamda gordum.

    Bu arada hic aklima gelmezdi boyle bebek sayfam olacak, cocuk bezi, deterjan vb. konusunda bu kadar konusacagim :))

    Ben de cocuk olsam o bebek arabalarini sever, strollerdan haz etmezdim herhalde. Zaten bizim niyetimiz yuruyene kadar araba kullanmak. Kalan tum vakitlerde yurutmek niyetimiz. Tabii sokaklarda "kucagina al" diye isyan eden cocuk manzaralari az gormedim degil. Ne derler Allah gonlumuze gore versin :)

    Babyseat daha guvenli gorunuyor bana. Ben araba kullanirken vagonlu bisikletlerden korkuyorum. Guvenlik acisindan yeterince kontrolun yokmus gibi geliyor bana.

    Ben analizlere doneyim, bari yatmadan evvel bitireyim bir seyler.

    Gorusmek uzere!

    YanıtlaSil
  36. Ben de sonradan katılarak bir iki yorumda bulunmak istiyorum:

    - Alt değiştirme masası --Evren gibi ben de bunun gerekliliğine katılıyorum. Tavsiyem -eğer bebek mobilyası alacaksanız- şifoniyer gibi, bel hizanıza kadar gelecek yükseklikte bir eşyayı tercih edip, üzerine de bir "changing pad" koymanız. Onu kullanmayı bıraktıktan sonra da şifoniyerin üstünü çeşitli şekillerde (hem dekoratif, hem işlevsel) değerlendirebilirsiniz.

    - Ben de Peg Perego Travel System tercih etmiştim, bundan üç sene önce. Çok memnun kaldım, tavsiye ederim. Tekerleğinin üstünden SUV'yle geçmiş olmasaydım ikincisini de çıkarırdı bence, ama o kadar olamadı :)

    - Diğer tavsiyelerime burada yer verdim:http://blogcuanne.com/2010/02/11/anneler-kopuk-banyosu-yapmayi-cocuklarina-tercih-ediyor/

    Bebek bekleyen gebelere kolaylıklar, herkese sevgiler...

    YanıtlaSil
  37. Hamile beynim yine beni yanılttı, yanlış linki paylaştım. Doğrusu bu olacaktı: http://blogcuanne.com/2010/02/10/bebek-icin-neler-almali/

    YanıtlaSil
  38. Tecrubeli bir anne adayi olarak,
    ilk etapda alinmasi gerekenleri neler olarak belirleyip neler neler aldiniz merak ediyorum, yazilan yorumlari okudum ve baya bi fikir sahibi oldum, siz suanda neler aldiniz, neler almami tavsiye edersiniz?

    YanıtlaSil
  39. Blogcuanne: Tavsiyelerin icin cok tesekkurler (gec fark ettim yazdigini, kusura bakma). Derin'e opucukler benden.


    Nuran: Ben bu konuda yazayim istiyorum. Herhalde onumuzdeki hafta calismiyor olacagim (39. haftam- 26 Nisan sonrasi yani), o zaman yazmak icin firsatim olacak.
    Sen nekadarik hamilesin?

    YanıtlaSil
  40. Yogun oldugunuzu tahmin etmistim yanilmamisim :)
    ben 28 haftalik hamileyim, daha hic bisi almadik, bugun yarin derken baya erteledik, yorumda yazilan bazi onemli bilgileri not aldim, ayy insallah bebisiniz dogmadan bana yazarsiniz, cunku cidden neler alacagimi bilmiyorum,
    isim dusundunuz mu bu arada? Annenizde gelmis gozunuz aydin darisi bizim annisin basina :)
    selamlar...

    YanıtlaSil