23 Mayıs 2010 Pazar

Bebek hazirliklari 2

.
Bebek hazirliklari baslikli bir yazi yazmistim. Ne alacagimi bilemiyordum bebege. Muhim olan evi gereksiz seylerle doldurmamak, bebekli hayatimiza gectigimizde muhim bir seyin eksikligini cekmemekti. Bugun bebegimiz dort hafta bir gunluk. Gerekli / gereksiz esyalar konusunda az cok bir fikir olustu kafamda. Nuran sormus neler almali diye, yazarim demistim, simdi de yazamazsam bir daha firsat bulamayabilirim.

Evimizde ekstra bir odamiz oldugundan bebek odasi hazirladik. Cok fazla esya almamistik. Bir bebek yatagi ve alt degistirme masasi edindik. Daha once salonumuzda olan kirmizi ikili koltugumuzu da oraya koyduk. Zaten buradaki evlerde gomme dolaplar oldugundan ayrica dolap alma geregi de duymadim. Gomme dolabin icine dort cekmecesi olan bir komodin koydum ama hala cekmeceleri bos duruyor. Giysileri asmak katlamaktan daha kolay geldiginden (hem tembelim hem zamanim yok) bol bol bebek askisi almistim, hala bunun cok pratik oldugunu dusunuyorum.

Alt degistirme masasini hakkini vererek kullaniyoruz. Gayet pratik oluyor. Alt degistirme masasinin yanina soyle bir sey taktik; bez, islak mendil vb. gerekli seyler aninda elinin altinda oluyor. Alt degistirmede en cok kullandigimiz bir diger gerec kirli bez/cop kutusu. Icindeki sistem sayesinde attiginiz bezler kokmadan durabiliyor. Bizim burada copler haftada bir toplandigindan harika bir bulus oldugunu dusunuyorum. 

Bez olarak ise Pampers Swaddlers New Baby Dry Max yeni dogan kullandik ilk hafta. Sanirim ilk hafta 50 kadar bez tukettik. Daha sonra buyuklugu 1 olan bezlere gectik zaten.

Bebegin yatagi konusu kafamizi karistiriyordu. Bebegi ilk gunden itibaren kendi odasina yatirmayacaktik. O zaman ayrica besik gibi daha pratik bir sey almali miydik, bilemiyorduk. Ben cozum olarak bebegin yatagini bizim yatak odamiza tasimayi buldum. Yatagin yan parmakliklarini cikartip bizim yatagimiza dayamak benim icin cok pratik oldu, ozellikle gece kalkip emzirmek/yatirmak/altini almak cok kolay oluyor.

Bebegin yatagi bizim odada olunca anlasilacagi gibi bebek odasi su an icin gereksiz bir hal aldi. Odayi sadece bebgi yikamak icin, bazen altini degistirmek icin kullaniyoruz. Bebek odasi daha ilerisi icin kullanisli olabilir ama baslarda  sadece ebeveynlerin (daha cok annelerin sanirim) hevesini almasi icin yararli bence.

Bebegin giysileri konusunda yanildigimi gordum. Bana hep 0-3 aylik kiyafetlerin hemencecik ufaldigini, yenidogan beden hic almasam daha iyi oldugunu soyledi etrafimdakiler. Tamam belki kucuk beden kiyafetler hemencecik ufak geliyordur ama ilk baslarda cocuga giydirecek bir seylerin de olmasi lazim hani :). Bebegimiz oyle kucuk bir bebek olmamasina ragmen bir iki tulumun haricinde her sey cok buyuk gelince daha 5 gunlukken ilk alisverisimizi yapmak zorunda kaldik. Simdi simdi ufak gelir oldu o zaman aldiklarimiz. Benim hamilelikte aldigim giysiler dolapta hala siralarini beklemekteler.

Giysilerde alttan citcitli kisa ve/veya uzun kollu ic-tulumlar ve havanin durumuna gore giydirilebilecek uzun kollu/patikli tulumlar cok pratik oluyor. Ne olur ne olmaza bir iki cift eldiven almistik ama hic takmadik yavruya. Elleriyle temas halinde olmak ozellikle emzirirken olmazsa olmaz benim icin. Simdiye kadar sadece bir kere burnunun ustunu cizmisti tirnagiyla, sut surunce gecti :)
Ilk hafta geceleri basina sapka taktik bebegin. Ozellikle aksam yikadiktan sonra fesini takip uyuttuk bebegi. Bir iki tane yedekte tutmak lazim.

Bebek bakim malzemesi olarak Burt's Bees urunlerini kullaniyoruz. Sampuan, bebe yagi, popo kremi yeterli oldu bizlere. Bebe yagi olarak bitkisel yaglar kullanmamiz tavsiye edilmisti. Johnson's bebe yagi gibi yaglar mineral yagi denen dogal olmayan yaglardanmis; bizim kullandigimiz Burt's Bees'in yagi bitkisel bir karisim, limon cicegi kokuyor :). Bu arada yagla masaj yapmak bebegi inanilmaz rahatlatiyor. Her masaj seansinda yavrunun ne kadar gevsedigine ilk sahit oldugumda inanamamistim, tavsiye ederim. 
Bebegin poposunu mumkun oldugunca sik yikamaya calissak da islak mendil olmazsa olmazlarimizdan. 7th Genereation'un su islak mendillerinin haricinde Pampers'in Sensitive mendillerini de kullandik. Ikisinden de memnun kaldik.

Bir de unutulmamasi gereken battaniye ve ortuler var. Mumkunse kare olan ince/kalin battaniyeler gerekiyor. Bebegi sarmak/kundaklamak cok gecemizi kolaylastirdi bizim. The Happiest Baby on the Block isimli bir kitap var. Uyku sorununu asabilmek, aglayan bebekleri sakinlestirmek konusunda oldukca yararli bilgiler veriyor. Kundaklamanin bebegi guvende hissettirerek sakinlesmesini sagladigi anlatiliyor kitapta. Sahiden de kundagin bebegimizin kollari serbest uyudugunda aniden refleks bir hareketle uyanmasina engel oldugunu, sakin sakin uyumasini sagladigini gorduk.
Alt degistirme bezi olarak bize hastahaneden verilen, bir tarafi su gecirmez kumas olan bezleri eminim uzun sure daha kulanacagiz.Ortuler grubunda mermersahi bezler ozellikle ilk hafta banyo sonrasi havlu niyetine cok kullanisli oldu. Havlu haricinde banyo lifi, agiz bezi gibi amaclar icin de kullanilabilirler. Bizim mermer sahina cok benzer kumasa burada muslin diyorlar. Su adresteki uyku tulumlarindan buyuyunce giyilmek uzere bir tane almistim. Yaz gunleri icin ideal oacagini dusunuyorum.

Hamileyken sut pompasina ihtiyacim olur mu olmaz mi bilemezken sevgili Evren'in hediyesi sut pompasi sayesinde sabahlari uyuyabiliyorum simdi. Pompalayip dondurucuda yedeklemek veya sut nobetini size yardimci olabilecek kisiye devretmek  sansi veriyor bu aletler, edinilmesi tavsiyemdir.
Bu arada biberon olarak da Dr. Brown's biberon kulaniyoruz, bebegin hava yutmasina engel bir sistemi varmis, bizler de memnunuz.

Son olarak is arkadasimin daha once kizi icin kullandiklari Graco Travel System, anakucagi, salincak, mama sandalyesi gibi bir dolu esyayla evimize gelmeleri bizi buyuk bir yukten kurtarmis oldu. Graco'nun bebek arabasindan da, araba koltugundan da cok memnunuz. Diger esyalari henuz kullanma sansimiz olmadi.

Aklima gelen, en cok kullandigimiz esyalar bunlar. Bu yaziyi tamamlayana kadar bilmiyorum kac kere ara vermek zorunda kaldim. Anlatim bozuklugu, eksik L harfleri (klavyemin Lsi tutuk da), kopuk bilgiler icin kusuruma bakmayin :) Bebek uyanmadan kacayim ben!

7 yorum:

  1. Dr. Brown biberonlarının içindeki boru yüzünden (her ne kadar temizleme fırçasıyla gelse de) temizlemesinin çok meşakkatli olduğunu duymuştum. Bir arkadaşım o boruları yıkarken sinir krizleri geçirdiğini, tam bir bakteri yuvası haline geldiğini hissettiğini, yıkamaya zamanı olmadığını (yalnızdı) söylemiş ve çöpe atmıştı.
    Biz 3 ay Avent kullandık Dante için (3 ay biberon kullandı zaten) onların da gaz yapmayan güzel modelleri vardı. Yıkaması daha kolaydı.

    YanıtlaSil
  2. Kendi bloguma yazmak yerine buraya yazayim ne de olsa konu acilmis :) Sakincasi yok umarim :))

    - Biz kundaklamak icin bunlardan aldik: http://www.adenandanais.com/shop/swaddles.aspx
    Mermersahi kumastan ve gercekten burasi gibi sicak bir yer icin cok cok kullanisli. Cok amacli kullanmak mumkun. Desenli olmasi da cok hos. Kundaklama gercekten daha rahat uyumalarini sagliyor.
    - Diaper genie basta almamistim ama ilk haftanin sonunda aldik gercekten cok kullanisli dedigin gibi.
    - Biberon olarak first years breast flow biberonlardan aldik memnunuz.
    - Alt degistirme unitesi almadik yatakla birlikte cok ince bir yatak gelmisti onun uzerinde degistiriyoruz.
    - Pampers hic sevmedik biz. Su an huggies kullaniyoruz memnunuz.
    - Burt's bee'in yagina bakayim ben de.
    - Biz iki ya da uc gun yeni dogan tulumlardan giydirdik. Hepsini ayirmak zorunda kaldim ama dedigin gibi basta 1-2 tane olmasi gerekli.
    - Yalanci emzik aldik ama acikcasi bizim oglan hic sevmedi 3 farkli cesit denememize ragmen :)
    - Bizim oglan yuzunu cizdigi icin eldiven kullaniyoruz. Bir de kendinden eldivenli tulumlar var bence onlar cok cok kullanisli.

    Aklima bunlar geldi simdilik :) Op oglusunu benim icin de :))

    YanıtlaSil
  3. Ilk basta Pampers kullanmistik, sonra hakikaten Huggies`in daha iyi oldugunu gorduk hatirliyorum simdi. Pampers`in bel tarafindan kakalar sizmisti birkac kez. Sonra, herhalde 18 ayliktan 24 ayliga kadar da (o zaman kesfetmistim de ondan, ozel bir nedeni yok) Costco`nun Kirkland markasini kullandik, bence hem Pampers`a hem Huggies`a fark atar kalitede. Hem de fiyat olarak az, adet olarak fazla ;o)
    Bir de en iyi ve kullanisli, kimyasali olmayan islak bebek mendili (wet wipe) yine Costco`nun Kirkland markasi. Koca kutu icinde bir suru paket var, ben hala aliyorum koca cocuk oldu Dante, popo silmek icin (kaka yapinca) arabada, parkta, alisveriste, tatilde her yerde ellerini, ayaklarini, yuzunu silmek icin bulunduruyorum mutlaka! Evde dondurma yiyince, Nutella`li ekmek yiyince falan gibi el bulaşmalı durumlarda ıse o Kıekland wet wipe'ları hızır gibi yetişiyor, evin her odasında bir adet paket mutlaka hazırda bulunuyor...arabada, park çantasında, araba arkasındaki lazımlık çantasında, benim kol çantamda, yedek kıyafet çantasında...ay dıkandım!

    YanıtlaSil
  4. Liste guzel tesekkurler. Ben de pek gereksiz bisey almamisim senin yazdiklarini okuyunca da anladim. Tabii her deneyim farkli oluyor, biz de deneyip gorecegiz insallah.

    Minisin o yari baygin, yari uygulu hali cok tatli :) Banyo sonrasi yaglanma seansi sanirim, mest olmus :)

    Biz de bugun 37 ye basliyoruz. Beklemedeyiz. Normal dogum planim var ama bakalim. Cunku bebek gelisimi yavaslamis ve doktor surekli kontrol halinde, gerekirse alacak yani. Bilmiyorum iste, heyecanliyim :)

    Sevgiler...
    AslihanK.

    YanıtlaSil
  5. Sanirim Huggies tombulca bebeklere daha iyi uyuyor, bizim cirozla Pampers pek sorun cikarmadi :-)
    Bir de Target'in up&up'larindan aliyorum, onlar da iyi, tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
  6. Cok tesekkurler bu post icin, cok faydali oldu. Bende Dr. Brown biberon aldim, graco travel set bizede bir tanidigimizdan yadigar kaldi :)
    Lutfen vakit buldukca yaz bu tur bilgileri.. Kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  7. ben ben beeen daha onceden yorum yazmistim ama ya silindi ya da bi karisiklik oldu, neysenik ben cok tesekkur etmek istiyorum,
    hem bebek icin alinmasi gerekenleri ayrintilica yazdiginiz icin hemde vize randevusuna girerken hangi belgeleri yanimizda goturmemiz gerektigi konusunda bizi aydinlattiginiz icin cok cok cook tesekkurler
    benim annemde vizeyi aldi 3 hafta sonra insallah burda olacak cok mutluyum :) darisi tum annesini yaninda isteyen anne adaylarina...

    YanıtlaSil