8 Ekim 2009 Perşembe

10. hafta - kumquat ya da erik diyelim biz

10. haftamizin icindeyiz. Zaman oldukca hizli geciyor bana gore.
Bu sabah cok heyecan vericiydi. Ben NT-tarama testini yaptiracagimiz icin bugunki ultrason randevumuzun iptal edilecegini zannediyordum. Fakat telefonda bu ya da aksi onaylanamadi. Sabah her halukarda randevumuza gittik H. ile. Ultrasona girmemiz gerektigini, boylece bebegin gelisiminin hangi asamasinda oldugunun belirlenecegini ve NT-randevusunun bu bulgulara gore verilecegini ogrendik.

Ben ultrason cekilmeyecegini sansam da heyecanlanirken bulmustum kendimi, komik gelmisti. Bosa degilmis.
Bebegi gorduk, yanlamasina oylece duruyordu basta. Ben zaten bir tepki versem karnim kasildigindan goruntu kayboluyordu. Kendimi kasip gulmemeye, konusmamaya ve sadece izlemeye calistigimi hatirliyorum. Bir zaman sonra kipirdamaya basladi kollari ve bacaklari. Iste o anlar cok guzeldi. Gercekmis! Oradaymis! Hizliydi her sey. Sonra ultrasonu ceken kadin analiz icin baska bir odaya gectiginde bebegin son goruntusunu ekranda acik birakti. Guzeldi izlemek.

Ultrasonun bebege yararli bir sey olmadigini biliyorum. Ama bu NT-taramasi icin iki hafta icinde tekrar bir ultrason cekilecek olduguma sevindim dogrusu. Sanirim hic bir zaman tatmin olamayacagiz gorduklerimizle ama ilk kez bu kadar hamile hissettim. Hareket etmesi acayip guzel!
Bugun kardesim B.'nin dogumgunu, hediyesi bebegin fotografi oldu. Guzel ve unutulmaz bir gun oldu benim icin :)


Bu haftanin beklenen gelisim detaylari soyle: Zaten ultrasonunda soyledigi gibi boyu (bas-kuyruk sokumu arasi) 3.5cm. (erik kadar diyelim, buradaki kumquat denilen mandalinamsi bir meyveden bahsediyor kaynak sayfam). Kalbi neredeyse benimkinin iki kati hizla atiyor. Gelisiminin en kritik donemini atlatmis durumda. Icinde bulundugu sividan yutuyor ve bol bol hareket ediyor. Yok olmakta olan yolk sack'in yerine karaciger devreye girip alyuvar uretiyor. Ektoderm cilgin; tirnaklar cikmis, saclar belirmeye baslamis.

Benim icin ise durum daha ic acici. Derdim hic alisik olmadigim sekilde pantolonlarin belimi sikmasi. Istah sorunum yok, ne fazla ne az. Sadece iki kiloya yakin bir artis soz konusu. Ama gobegim buyudu epey. yemek yiyince hemen disa portluyor. Sindirim dertleri var elbet, barsaklar yavasliyormus bebege daha fazla besin emmek icin. Zaten vucut su topluyor. daha 3.5cm bebek ile koca gobek arasindaki iliskiyi aciklamak icin mazeretler bunlar.

Karnin disa cikik olmasini bebegin tutundugu yer belirliyormus. Benim plasenta rahimin alt duvarindaymis. Bakalim detayli ultrason ne diyecek. Gerci ondan once, yarin doktor randevumuz var, ona sorarim. Yeni gelismeler cok yakinda :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder