31 Ocak 2011 Pazartesi

Uyku ve Ayri oda

Ilgar'la zaten cok da harika olmayan uyku duzenimiz iyice bozulmus durumda. Ilgar dogdu dogali yataginda yatiyor fakat bizim basucumuzda. Onceleri yataginin bir tarafindaki parmakliklari kaldirmis bizim yataga dayamistik. Boylelikle ben yavruya istedigim zaman ve sekilde ulasabiliyor ama yavruyu yanimizda yatirip onu ezme riskini almiyorduk. Hem daha sonra kendi yataginda yatmaya alistirma gibi bir derdimiz olmayacakti. Bence cok guzel ve pratik oldu. Tavsiye ederim. Ne zaman ki Ilgar kimil kimil ilerleyip iki yatak arasina girme calismalarina basladi, o zaman parmakliklarini taktik yataga. Yine benim basucumda, bizim orada oldugumuzu gorup bilerek huzurla uyudu yavrum.

Fakat artik durum degisti sanki. Her uykusundan aglayarak uyanma, her sabahin besinde bizi cigliklarla uyandirip yaklasik bir yarim saat sonra yine uyuyakalma, sonra yine bir yarim saat sonra cigliklar derken ben su siralar iyice yiprandim. Bir donem gece teroru denen durumu yasadik. O ayri idi. Yavru uykusundan uyanmadan, ruya goruyormus gibi, korkuyla ciglik cigliga agliyordu. Bizi tanimiyor, aradigi memeyi burnunun ucunda sunulmus olmasina ragmen gormuyordu. Boyle yaklasik yarim saati bulan aglama krizinden sonra kendiliginden uykuya daliyordu. Gece teroru denirmis buna, bilmezdim. Hala devam ediyor olabilirmis fakat biz sansliydik ki bitti.
Simdiki sorundan doktoruna bahsettigimde bana "ayrilma endisesi"nin soz konusu olabilecegini, giderek dozunun artabilecegini ve bu yuzden kendi odasinda yatmayi ogrenmesi gerektigini soyledi. Tabii odasina koy, aglasin, alisir elbet gibi bir yontem degildi tavsiye ettigi. Odasi oldugunu anlayabilecek kapasitede oldugunu, ona anlatacagim seylerin sandigimdan daha cogunu anlayabilecegini, baslarda zorlansak da her ihtiyaci oldugunda yanina gidip bizlerin yan odada oldugunu, kendisinin uyumasi gerektigini vs. anlatmam gerektigini, ileriki yaslarda kendi odasinda uyumakta sorun yasamayacagini vb. anlatti.
Acikcasi cok ikna olmustum. Odasini temizledim dun aksam. Simdi yatagini ve diger esyalarini buraya tasimak gerekiyor. Fakat dun gece temizlik isi bitip de odamiza emzirmek icin gittigimde cok garip hissettim. Sanki onun odasi bizimkine cok uzakti. Sanki yavrum beni gormeyince korkardi... Sanki ben uyanip uyanip yavrunun ustunu ortmeye, nefesini dinlemeye, yuzum ona donuk yatmaya fazla alismisim. Belki yavru hazirdir da ben hazir miyim bilemedim. Degilim sanirim.

Sonra aklima babasiyla konustuklarimiz geldi. Zaman zaten inanilmaz hizli geciyor. Sanki bu ilk asama olacak. Ayri odaya cikacak. Sonra ayri dunyalarin insanlari olacagiz. Ayri eve ciktiginda uzaktaki sevgili ana babadan  ibaret olacagiz. Ayrilma endisesi sadece yavrularda olmuyormus iste. Aman!

11 yorum:

  1. Bizimki 2.5 yasini gecti ve hala ayni odada uyuyoruz. Bir sikayetimiz de yok.
    Diyecegim odur ki: Size yani anne baba ve yavruya en uygun ne olur en iyi kendiniz bilirsiniz...

    YanıtlaSil
  2. Ben de tam yine yeniden bu konuyla ilgili yazmistim :) 9 ay cok kritik, cogu bebegin uyku sorunu bu donemde basliyor. Doktorun dedigi de onemli ama sen icinin rahat oldugu sekilde yap bence, cunku cocuklar her sekilde anliyorlar... Firsatin olursa, kutuphaneden alip biraz incele istersen Dr. Sears'in kitabini. Ben cok faydasini gordum. Kolay gelsin cok! Umarim bir an once hallolur...

    YanıtlaSil
  3. Biz anneler amma hassas oluyoruz :)
    İçini rahatlatacaksa: Benim kızı 2 aylıkken gündüz uykularını sessiz bir ortamda uyusun diye odasında ve yatağında yatırmaya başladım. Baktım orada rahat ediyor, 2. ayın sonunda tamamen kendi odasında uyumaya başladı.
    16 aylık şu an.
    Çok düzenli bir uyku alışkanlığı var.
    Karanlıktan korkmuyor.
    Uykusu çok hafif; bu nedenle bizimle uyurken rahat edemiyor. Yatağında ise 12 saat kesintisiz uyuyor.
    Ama başlarda zorlanacaksın zira yanında yattığı zamanki konforunu aratmaman lazım. Yani gık dese anında uykundan fırlayıp yan odaya koşacaksın. Benim gibi uykusu ağır bir adam bile becerebildiyse bunu herkes becerir.
    Ama benim de nacizane tavsiyem: Başkasının dediğini yapma, doktorun bile olsa. KAlbin ne diyorsa, onu yap; doğru olan odur.

    YanıtlaSil
  4. Ben ilk bebeğimde aynı şeyleri yaşadım seninle. Başka odaya yatırma fikri beni çok korkuttu. Ya birşey olursa hikayelerinin sonu gelmiyordu, gide gele odaya aslında ben alıştım ayrılığa.. ama bizimki epeyce uzun süre sonra oldu.

    küçük oğlumla Ilgar yaşıtlar.. ve çıt desen uynıyor, ayrı oda şart ama gel gör ki büyükle paylaşmak zorunda.. ve en önemlisi Selim'in gürültüsü ile uyuması da epeyce zor.. ya da ben öyle inanmak istiyorum:)

    YanıtlaSil
  5. Biz de hala odaları ayırmadık çünkü Begüm'ün odası yok. Kendi evimize taşınacağız diye Begüm'e oda yapmadık, bu taşınma işi gerçekleşene kadar Begüm 1.5 yaşında olacak sanırım:(( Artık o zaman anlatmaya çalışacağız herkesin odasının ayrı olması gerektiğini. İlk başlarda sıkıntı olabilir ama haftalarca alışamaması gibi bir durum olacağını zannetmiyorum.Şu aralar da gecede 2 defa kalkıyor çok nadir 1 defa kalktığı da oluyor. Biz ayrıca eşimle ortamızda da yatırıyoruz bazen, yani yapılmaması gereken ne varsa yapıyoruz ama endişe etmiyorum, kızımın yeni durumlara kolay adapte olabildiğini düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  6. Biz de yeni eve tasindik, odasini hazirliyorum su an ama icim elvermedi diger odaya tasimaya hala bizim odada uyuyor.

    YanıtlaSil
  7. Nese: Tabii ben burada eksik de anlatmis olabilirim. Bizim sorunumuz yoktu yavruyla ayni odada uyumakla. Ama artik uyumuyor, uyutmuyor. Yatagimiza aldigimizda gozunden uyku damlasa bile kafamiza basiyor, cigliklar atiyor. Uyku degil de oyun zamani gibi algiliyor bizimle birlikte oldugu zamani. Zaten acik tenli, gun boyunca gozleri kipkirmizi dolasiyor. Yoksa benimle yanyana uyumasini cok seviyordum. Dedigin gibi duruma gore hareket etmek zorunda kaldik.

    YanıtlaSil
  8. Evren: Yazini okudugm aksam H. ile actik okuduk kitabin bizimle alakali olan kisimlarini. Ustune bir de Harvey Karp'i taradik. Yukaridaki yorumumda da yazdim, su sartlar altinda en iyisi ayri odaymis. Iki gundur deliksiz uyuma sansim oldu (gerci uyuyamadim, alismisim sabahin 4:30unda uyaniyorum :)). Hani odayi yadirgama, aglama nobetleri vb. bir durum olsaydi hemen geri tasirdim oglani ama oyle olmadi. Umarim boyle devam eder.

    YanıtlaSil
  9. Cok Bilmis: Bebege cok bagli bu uyutma hikayeleri. Benim kardesim (14 yas kucuktu benden, gozlemleme sansim olmustu) sadece dogdugu gun butun gece memede durdu. Sonralari nerede olsa deliksiz uyurdu. Ablalari, abisi olarak uyansa da sevsek diye beklerdik, uyandirmaya calisirdik, mumkun olmazdi. Siz de sansliymissiniz :)

    Deli Anne: Her cocuk ne kadar farkli degil mi? Elbet Selim'le uyumaya alisacak bir sekilde. Dusununce ben babasi ses cikarmasin diye ugrasirim, cocugu nasil kontrol edersin ki? Kolay gelsin size.

    YanıtlaSil
  10. Missred: Zaten muhim olan da bebegini taniyip ona gore hareket etmek degil mi zaten? Alisir tabii. Yapilmamasi gereken ne varsa dediklerinde bence bir sorun yok :) Eger yavru durumdan hosnutsa, sizler de uykunuzu aliyorsaniz ne guzel.

    Emel: Icinden geldigi gibi takil derim ben de. Baksana senin yavru deliksiz uyuyormus zaten :)

    YanıtlaSil
  11. Ilgar'cığım, 2012'nin son postundan buraya kadar bazen geçiştirerek bazen gülerek ve hayretle okudum yaramazlıklarını.Çok tatlısın ve umarım şu an Türkiye'de iyi vakit geçiriyorsundur.Sanırım bundan sonra bolca uğrayacağım sana :)
    Öperim maviş gözlerinden,
    Sevgiler

    YanıtlaSil