1 Kasım 2011 Salı

Bu sefer de kirilmadi ya! Helal olsun sana koca Karadeniz burnum. Meger sen I. gibi bir cocugum olacagindan boyle buyuyuvermissin :p Once kucuk, ergenlikten sonra kemikli bir burun. Meger o kemik ne darbeler alip bana misin demeyecek turdenmis :) 

3 Kasim 2011
Disciden sonra I'siz market alisverisi yapip arabada Chai keyfi surerken vicdan azabi cekiyorum. Ya acsa, ya babasi yedirememisse, ya ben eve vardigimda 'demek keyif?' tavri sezersem? I. onsuz markete gittigimi kesin anlayacak, en sevdigi sey... Diger yandan bana da yazik, di mi?
Keyif dedigim seyi anca arabanin icinde yapabiliyorum gerci. Sanki kafede otursaydim daha cok eziyet edecektim kendime. Annelik bir kafada bir suru sesi yaratti bende. Didisiyoruz :) Belli bir zaman gecmesi gerekiyormus gibi geliyor. Simdi oglumuz bizden bagimsizlastikca boyle 'cilgin' seyler yapmak gelebiliyor icimden. Eskiden 'hamilelik oncesi ben'in dusuncelerini hatirlayip disari cikmak icin zorlardim kendimi; simdi icimden geliyor olmasi iyi bir sey olsa gerek. Kendime mi geliyorum yoksa :p

9.11.2011
Sevgili arkadasim, biricik kayincom geliyor bugun! Turkiye'den ziyaretci ayri heyecanlandiriyor. Pek mesuduz :) 

I'in amcasi bir suru rotardan sonra dun gece gelebildi evimize. Sabah 8:30da disci randevum oldugundan kalkar kalkmaz 'bu amca, sevin birbirinizi' deyip biraktik cocugu amcasina. Mesaj attim, nasil gidiyor diye. Iyiymis, ortaligi kirletiyorlarmis biraz :)))

11.11.2011
Saat 8:25, oglum kendi kendine oyun oynuyor, amcasi uyuyor, baba iste. Ne guzel boyle :))

30.11.2011
Ne bulsa merdiven diye kullanip bir yerlere tirmaniyor. En sevdigi yer de yatagi ama elbette uyumak icin degil :/ Dun gece ve oncesinde tum gece ayaktaydik. Mumkun oldugunca parmaklikli yatagi tutacagiz biz. Cunku I.'a bir sinir konmadi mi o noktada kalmasi imkansiz. Yataginda durmaz/uyumaz, mama sandalyesinden disari atlar/lokma yemez mesela. Geceleri uyanip uyanip tekrar uyuyor mesela, eger o parmakliklar olmasaydi bir iki saatlik uyku ile idare ederdi. En son geziye gittigimizde gorduk bunu. I. acik yatagindan sabahin 4unde cikti hep. Sikinti ise son azi dislerinden sanirim. Yastigi kan lekeliydi bu sabah. Ciksa da bitse bu dis iskence.

3 Aralik 2011
Evi bir kac saatligine de olsa terk ettim. Henuz kimsenin haberi yok. Nefes almak lazim.
Bunaliyorum anlayanim yok desem :) Alisveris merkezinin onundeyim. Iyi de ben sevmem ki alisverisi :) Galiba yillardir ilk kez boyle tek basimayim. Acemi hissettim... lisveris yaptim, bir hirka, bir tisort, bir de suslu cicekli elbise aldim. Uzun suredir kendime alisveris yapmiyordum. Kiyafetleri denerken ister istemez kafan dagiliyor.  Dayanamadim H'ye de pantolon aldim. Bakalim bedeni tutturabilmis miyim?

5.12.2011
Az once babamla konustum. Evlenecekmis, benim fikrimi sordu. Bana verdigi nasihatleri verdim :/

8.12.2011
Ilk kez asure yaptim.
Yaptigim yemeklerin muhtesem lezzetleri oldugunu dusunmuyorum, o kadar becerikli degilim. Fakat yaptigim yemegin begenilerek yenmesi, bunun hayali bile mutlu ediyor beni. Bilim milim birakip ascilik kursuna mi gitsem... Bir pastane acarim burada, mis :). Asurenin yaptiklari :))

H asure yerken ben de I.'in bebeklik fotograflarina bakip 'cirkinim benim' diye seviyordum. Hemen sonra asure hakkinda konusmaya basladim. "Bir dahaki sefere daha da guzelini yapacagim" dedim. H afalladi kaldi, nasil yani dedi. Ben de gayet normal "nerede hata yaptigimi biliyorum" diye konusmaya devam ediyorum. Meger H I.'dan soz ettigimi dusunup nerede hata yaptigimi anlamaya calisiyormus. Ben de aciklamaya calisiyorum. Cok daha guzel olacak, ogrendim artik vb. :))) 

9.12.2011
I. agzinda oyuncak maymunu yatagina tirmaniyor yine.
Maymun kendisi aslinda. Bir tirmanma cocugum, bir dur :)

11.12.2011
Korktugum oldu :( Yatagindan cikabildigi icin orada kalip uyumak yerine kaciveriyor. Gozlerinin alti morardi uykusuzluktan :( Parmakliklari yukselttim ama hic fark yokmus gibi, tirmaniyor. Kafese mi koyacagim ben bu sipayi?

12.12.2011
Oglum hala uyumadi. Son 24 saatte toplam 5 saat uyumamistir. Ben perisanim ama daha kotusu oglan cok yiprandi :((  PArmaklikli yatagindan kolayca cikabildigini gorunce yataginda sadece oyun oynamak icin duruyor, uyumasi gerek tum zamanlarda disari kaciyor. PArmakliklari 10cm'den cok yukselttim, bana misin demedi. Simdi odasina yere kocaman bir yayli yatak attim. Anlattim bir guzel, ciktim. Nasil agliyor anlatamam :( Uykusuzluk arttikca uyumasi da zorlasiyor asiri uyarilmadan. Ne yapacagiz biz?
Yalniz degilmisim :)http://parents.berkeley.edu/advice/sleep/refusing_crib.html

Yatak cadiri diye bir sey varmis, bazilarinda cozum olmus. Hic bir zaman onyargili olmamaliymis derken urun hakkinda su yorumu gordum: I will never judge anyone again; when I saw this advertised in the One Step Ahead catalog just a few months ago, I thought that it was one of the cruelest inventions ever made- right up there with the child harness. But last month when my 21 month old daughter climbed out of her crib, I quickly changed my mind.

13.12.2011
Bebe yatagi cadiri denen seyden aldik. I. cok sevdi. Benim icin muhim olan onun icinde uyuyup uyumayacagiydi. Kac gundur ne gece ne gunduz uyuyabildik. Ben artik iyice cadi anneye donustum. Uzun lafin kisasi, iyi uykular dedim 30 saniye aglayip sizdi. Cok ilginc bir sey bu, yani bir sinir yoksa uyumuyor kaciyor yataktan ama 'ben burdan cikamayacagim belli, bari uyuyayim' diyebiliyor. 

Tam dis derdinden kurtulduk, uykular duzeliyor derken bu yataktan kacma sevdasi basladi. Umarim laftan anlayacak yasa gelene kadar ise yarar (o yasin cok yakin olmasini umit ediyorum :p)

I. dogdu dogali yataginda uyudu. Yatagin on parmakliklarini cikarip bizimkine dayamistik. Tum bebeligini yanimizda ama kendi yataginda gecirdi. Sonra kacmaya baslar olunca taktik parmakliklari. 9 aya kadar bizimle ayni odadaydi. Cok isterdim dogrusu, bebem benle yatsin, misil misil uyuyalim diye. Olmadi, I. oyle bir cocuk cikmadi :) Kendi yatagini cok seviyor, en iyi orada uyuyor ama orada tutulabilirse.

---
Kocama yil donumu hediyesi uzaktan kumandali helikopter aldim :)

17.12.2011
H'nin patronunun kristmis partisi var bu aksam. Topuklu ayakkabi, suslu kiyafet, takim elbise vb giyilmesi gereken, yani benim sevmedigim turden bir parti. Sasirticiydi ama gayet uygun fiyata guzel bir elbise bulmustum. Her sey yolunda derken burnum ucukladi. Regl oldum, yuzumu sivilce basti. Ustune I. burnuma kafa atinca, sis burunla daha bir guzel oldum :) Daha iyi olamam :p Tabii bogaz enfeksiyonu ve regl sancilarini gormezden geliyorum :k

19.12.2011
Bir gun ben de parkta oturdugu banktan cocugunu izleyen annelerden olabilecek miyim? Bittim pesinde kosmaktan (:

20.12.2011
Radyoda krismis sarkilari, hava 24 derece. Mevsimler birbirine karisiyor. Ben boyle kislari seviyorum :)

22.12.2011
Butun pompaladigim sutleri atmak zorunda kalmis olmamin sebebini gec de olsa ogrendim :/
I. dogdu dogali sut pompaladim ben. 8 haftalikken ise basladim, isteyken yine pompaladim, gece, gunduz. Sonra benim o depoladigim sutlerde garip bir koku ve tat oldugunu fark ettik. Aglaya aglaya doktugumu bilirim :( O sabunsu tat ve metal kokusu sutteki yagi parcalayan lipaz enzimi fazlaysa olurmus. Parcalanan yag oyle kotu kokarmis. Bazi bebekler bunu dert etmez icermis ama I. gibi bazilari agzina surmezmis. Eger o sutu pompaladiktan sonra biraz isitirsan lipazin deaktive olmasini saglayabilir oyle dondurabilirmissin. Tabii lipazla birlikte baska yararli maddeleri de belli miktarda kaybetmene neden olurmus bu. Ya da benim gibi gunluk emzirmenin haricinde memende pompayla gezebilirsin :(

24.12.2011
I. tepemde dolasirken kucuk ama tas kafali oglum bana kafa atti. Ben acidan neye ugradigimi sasirmis ona bir sey oldu  mu diye bakinirken ustumden koltugun tepesine tirmanip zafer cigliklari atti oglum. Tas kafali falan derken babasinin basindan gecen bir hikayeyi duyup oglan kime cekmis sorusunun cevabini buldum. H gecenlerde spor sirasinda alnina bir dirsek darbesi almis, hafif siskinlik ve o gunluk agriyla atlatmisti. Gecen gun ona dirsegiyle carpan kisi dirseginin hala agridigini ve kopan bir kemik parcasinin oldugunu soylemis. H dahi eliyle tutup serbest kemik parcasini hissedebilmis. Tas kafa ailesiymisiz haberim yok :p

4 Ocak 2012
O kadar alismisim ki az uyumaya, bir saat ekstra uyku bile kabus gorerek geciyor. Yorgunum oysa ki :l

5 Ocak 2012
I.'in ensesinde, hani iki yandaki cukur bolgelerden sag tarftakinde bezelye buyuklugunde sabit konumlu beze oldugunu fark ettim. Bezeler iki tane, oyle koltuk alti veya kasiktaki gibi oynak degiller. Cok eminim daha evvel yoktular. Hasta da degil.  Gittik doktora, lenf beziymis. Gorunur bir enfeksiyon olmasi sart degilmis cikmalari icin. Takip edin dedi doktor. Takintili hissettim ama en korktugum sey ihmalimle cocuguma bir sey olmasi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder