4 Eylül 2011 Pazar

2009 Haziran'indan beri ilk kez sarhos oldum Nurti. Hem de 2 bardak sarapla :) Yazik olmus bunca yillik enzim donanimima :p

5.9.2011
Az once ogrendik ki emziren annenin gorusu gozleri degisiyormus. Goz bozuklugu olanlarin daha da artabiliyormus numarasi. Hamilelikte de hormonal degisimler yuzunden olabiliyormus bu. http://www.kellymom.com/health/illness/lasik-eye-surgery.html

16.9.2011
Discimden ogrendigime gore 2. yastan itibaren cocugu disciye goturmeliymis. Eger disleri aralikli ise curuk olusmasi daha zor oldugundan avantajmis. Bebeginizin disleri sikisik ise dis ipi ile temizlemek gerekliymis. Tabii ki dis fircalama konusunda ornek olmaliymisiz. 

17.9.2011
Sabahin 5inden beri uyuyamiyorum Nurti. Ustelik I.'i tekrar uyutabildim; evde ben haric herkes uyuyor. Bana ne yapti bu cocuk :o

18.9.2011
 I.'la hayvanat bahcesindeyiz. I. babasiyla bilmiyorum kacinci turunu atiyor. Ben yorgunluktan bir banka coktum kaldim :p  Kucuk bir hayvanat bahcesi ama farkli bir cok hayvani iceriyor. I.'in ilgisini en cok maymunlar ve kuslar cekiyor. Tavus kusu kovalayip, baska kuslarin kafa hareketlerini taklit edip sincap maymun denen minik suratli maymunlarla ciglik atti :)

20.9.2011
Arkadasim yeni sahiplendigimiz kediyi sorunca benden "kocam ve oglumdan sonra o da yaban cikti" cevabini duyunca tokat gibi bir laf etti, kendime geldim :) O koca ve oglan yaban da sen degil misin? 

Sahiden dusundum de ben hic annesine sokulup kendini sevdiren cocuklardan olmadim. Sevgiyi hissetmedigimden degil. Oyle bir insanim. Kendime gore bir adam bulmusum, oglum kucagimizda durup kendini sevdiren bir cocuk degil (emzirmeyi cok sevmemin bir nedeni de bana sokulup kalmasidir). Kedimiz de ayni cikti iste. Bak yine kocaya haksizlik etmis gibi oldum. Sevgimizi elbet gosteririz, cok severiz ama oyle "canim/ cicim/ kiyamam" gibi bir tavrimiz olmaz :) 

21.9.2011
Cok sevdigim bir arkadasim yaklasik 2 saat once sezaryene girecekti. Aklim onda, nasil heyecanliyim... Hala bir haber yok.
Ayy dogmus dogmus! Ah nasil mutluyum! Sesini de duydum bebisin (Markus) :)))  Biz haftasonu gidecegiz yanlarina (acil ihtiyac ekibi olarak tetikteyiz ama). Annesi babasi cok cok istiyordu bu yavruyu. Saglikla, mutlulukla buyur insallah :) 

22.9.2011
I. buyume atagina girdi sanmistik. Ne oldugunu anlamis degiliz. Dis degil. Uykularin hepsi iptal, huysuzluk ust duzeyde, durup dururken  agliyor. Yemegi arttirmisti, onu da birakti. Bugunu bir atlatsak... Az once fark ettik ki bir kosede kusturmus kendini :(( Parmagini dis kasiyici diye kullanirken abartiyor, ogurup kusuyor. 

26.9.2011
Cumartesi gunu 4 gunluk bebek ziyaretine gittik. Cok guzeldi; cok ozlemisim, unutmusum pek cok seyi. Kundak ben yapayim diye atildim, sonra nasil yapiliyordu diye kalakaldim. Oysa her gun onlarca kez yaptigim bir isti. Kendini kontrol edemeyen o kucucuk bedeni tutmak da zordu :) Acemi hissettim cok :)  Arkadasim duydugum en guzel sezaryen dogumu yapmis. Bebegin gobek kordonunu kesmeden annenin gogsune yatirmislar. Temizledikten sonra bir sure annenin yaninda tutmuslar yine. Ameliyathaneden cikar cikmaz memeye dayamislar yavruyu. Benimkini dusununce  cok cok harika bir zorunlu sezaryen hikayesi bu :) 

6.10.2011
Disci randevusunden sonra tek basima kahve kacamagi yapiyorum. I. evde babasiyla :)  Uzun zamandir kendi basima araba kullanmamis, kendi basima takilmamisim. Ne garip. Bundan 4-5 yil evvel en buyuk derdim hep kendi basima olmamdi :) 

8.10.2011
Gun itibariyla 17.5 aylik olan ogluma tesekkur ederim. Her gecen gun canafar modunda artis gostermeseydi dogum sonrasi uzerimde kalan ve  ne emzirme, ne de sporla verilemeyen kilolarim bende kalacakti. Artik hamilelik oncesi pantolonlarimi giyebiliyorsam oglum sayesindedir. Mor goz altlarimi ve isirik izi dolu kollarimi saymazsak cok iyi gorunuyorum :)  

14.10.2011
 Fena bir sey! Hayvan barinaklarina gidip duruyorduk I.'la. Aklima hic gelmezdi ama pirelendik! Bocek ilaclamayi cagirdim, butun evi temiz  ledim, supurdum. Her yer temiz, ilaclama ile biter bu derken I.'i emzirme aninda bir tanesi uzerimizden uctu. Delirme anim oldu :S  Oysa hayatimda pireyle sadece mikrobiyoloji dersinde muhattap oldum. Kedi kopek piresi muhtemelen. Haftasonunda bir suru hayvani mincikladik. Kedi piresi insani da isirirmis. Ama oyle hastalik bulastiranlardan olmazmis. Simdi ev ilaclanacak ama peki araba, giysiler (butun giysileri yikamaya calisiyorum gerci)? Offf! 
Simdi evin disini ilacliyorlar. Tum halilar, evin her kosesi ilaclanacak az sonra. Biz de cikip gidecegiz, I.'in uyku saatinde donecegiz. Arabayi soracagim simdi. Biz de yikandik paklandik ama ya ustumuzde varsa? Az gelismis ulkeden geliyorum ama hayatimda ilk kez Amerika'da pirelendim :) 

17.10.2011
It will be a year or two before your toddler leaves most of his tantrums behind. Until then, expect to deal with outbursts of anger and frus tration on a regular basis.  'Korkunc iki'ye hizli bir giris yapmis bulunuyoruz. Hayirli ugurlu olsun. Nasil kizgin, nasil asabi... Ergenlige girmis olmasin dedik dun :p 

Bizim kedi kopek pirelerinden bir daha gorunen olmadi. Sevinmek icin erken midir? 

18.10.2011
Ilk kez cocuk discisine gittik. Kendi cocuklugunda ona yasatilan travmalara yandi durdu. Her sey dusunulmus. Cocuk olsam sevinirdim oraya gidecegime. Oysa disim kirildiginda (oglum sadece babasina benzemiyor, ben de disimi kiracak kadar haylazdim)agridan duramadigim icin bizi kliniginden kovan disciyi hatirladim da pehh!

I. ilk kez disciye gitti. Disinin kirigini torpulediler. Rontgen cekilmesine izin vermedi. Tam performans gosterdi muayene sirasinda. Kalici disler cikana kadar boyle dolasacak.

24.10.2011
I. 18 aylik oldu Pazartesi gunu. Doktoru annesine 'Calisiyor olsaydin daha az yorulacagindan eminim' dedi. Muayene bittiginde doktoru, annesi ve ve bir hemsire ter icindeydik. Bu enerjiyi dogru bir yere yonlendirmeliymisiz. Spora baslatin dedi ama biz zaten cocuk 1 yasina girdi gireli yasina uygun spor imkani bulmaya calisiyoruz. En cok 3 yas civarinda basliyor spor egitimleri. Cocuk yogasi buldum ama mumkun degil orada durmaz. Yuzme yazin bitti. Kosturayim diyorum ama beklememiz lazim. Bir de erken yasta baslandiginda eklemlerde sakatlanma cok oluyormus. Bir de doktoru 'sana kalmis elbet' dese de acik acik simdi ise baslamamami tavsiye etti. Imkanin varsa ertele, annesinin yani iyidir dedi. Cocuklar bu yaslarda diger cocuklarla 'paralel' sekilde oynarmis, birbirleriyle degil de yanyana :) 
I. su gunlerde digerleriyle kovalamaca, toplarini alip kacmaca vb. oynamaya basladi. Kariyerimi epey bir zor duruma sokuyorum calismayarak. Hele ABDde oyle anne oldum, bir sene calismadim diye bir sey yok. O sure kaybedilmis bir sure. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder