21 Mayıs 2011 Cumartesi

teyze hasta, iki akcigerde de emboli :(

28.5.2011
15 Haziran'da Turkiye yolcusuyuz I.'la. Uzerimden bir yuk kalkti. Simdi her seyin yolunda gitmesini beklemekten baska is kalmadi :)
Donus icin vize sorunumu halletmis degilim. Bir sekilde isler yoluna girer diyorum. 

8 Haziran 2011
Butun hazirliklari tamamladim. I. ucakta atistirma (sagliklisindan), kucuk ilginc oyuncak delisi olacak. Ama hala ucakta tuvalete nasil gidecegimi kestiremiyorum :) Ilagr'i hosteslere emanet etsem ucak sarsilir, etmesem onunla girsem iceri sigisamayiz. Su icmesem, hic cisim gelmese diye planliyorum :p

12.6.2011
Keyfimi yerine getiren bir haber aldim. Burada I.'a cok duskun olan bir arkadasim ile ayni ucakla ucuyormusuz Turkiye'ye. Canim Atay! Sayesinde I'la bir basima ne yaparim, ya altima kacirirsam korkulari gecti. Ustelik o bu habere benden cok sevindi :)

13.6.2011
Ben salca kavanozlarinin arkasina Nutella saklayip sonra bulunca sevinen bir Nutella bagimlisiyim. Iliskimizde ayriliklar ne kadar uzun sureli olursa olsun bir araya geldigimizde her sey ilk bastaki (cocukluk gunleri) gibi :p

14.6.2011
Valizleri hazirliyorum. Minik bir oglana ne cok sey gerekirmis meger. Bir valize bakalim nasil sigisacagiz :)

15.6.2011
Istanbul ucagindayiz. 10 saatimiz var. 

16.6.2011
istanbul'dayim simdi. yolculuk zorluydu ama oglumla iyi is cikardik. simdi dusununce delilikmis I. gibi bir cocukla tek basina yolculuga cikmak diye dusunuyorum :)

I. gece 12de uyudu; uyanmasin yavrum cok yoruldu. Iki gecemizi hastahaneye yakin diye teyzemde gecirdik. I.'da 6 ay buyuk ve 10ay kucuk bebeler vardi evde. Cumbus gibiydi. I. kendinden gecti, yorgunluk da eklenince sarhos gibiydi.
Kardesim ilk kez bugun tekerlekli sandalyeyle disari cikti. Diger turlu I.'i gormesi mumkun olmayacakti. Harika bir doping oldu hem bizleri gormesi hem de temiz havada keyif yapmasi. 
Yarin 1 aydir hastahanede kalan annemi eve getirecegim. Biraz toparlansin, I.'la vakit gecirsin diye. Gelisimin bir ise yarayip yaramayacagindan emin degildim ama simdi iyi ki gelmisiz diyorum. 
Hava bana serin geldi dogrusu. Kendimi klimasiz ve cok sicak bir yere hazirlamistim. Bizim oglan da saat farki yuzunden uyuyamiyor. Insan sarhosu oldu bir de :)
Yol ilgincti. I. her iki ucusta da kalkis oncesi bekleme sureclerinde sabit durmak zorunda oldugundan cok bunaltti beni. Ama kalkis sirasinda uyuyakaldi. Sonra ucak icinde kosturdu durdu. Bir cok her yastan arkadas edindi. Hic  bir sey yemedi, sut emmedi. Neyse ki uzun ucusun son 3.5 saatinde sizdi. Uzerimde boylamasina yatip uyudu :)

18.6.2011
Bu 3. gece sanirim, hala geceleri uyuyamiyorum, gunduz uykum geldigi vakit ise uyuma firsatim olmuyor. Yiprandim biraz. Kardesimdeki sorunun nedeni cozulemedi hala. Ama moral cok etkili oluyor. I.'i gorebilmesi icin izin aldik, tekerlekli sandalye ile bahceye cikardik onu. Acik havada I. ve bizlerle olmak cok iyi geldi. Makyaj bile yapti :) Pazar gununu de birlikte gecirecegiz, umarim izin cikar.

19.6.2011
Araba koltugunu hala israrla gittigimiz her yere tasiyorum. En yakinimdakiler dahil kimsenin tepkisi degismedi. Taksilerde arka koltukta emniyet kemerinin olmasi yeterli degil, o kemeri takacak tokanin olmasi, o tokayla kemerin birbirine takilabilir olmasi gerekiyor. Bu dort engeli her zaman asabildigim soylenemez. Yollarda elinde bebe koltugu, kolunda bebe, taksicinin birine dert anlatmaya calisan dagilmis bir kadin gorurseniz o benim iste. Cekinmeyin seslenin. Muhitimiz su siralar Istanbul Capa ve civari :)

22.6.2011
Daha fazla yapabilecegimiz bir sey yok deyip taburcu edecekler kardesimi. Ne teshis, ne tedavi var. Baska hastahaneler, doktorlar bizi bekler. Bir garip durum bizimki. Akciger embolisi ile basladi her sey. Tedavi verildi, bir yil kadar surdu bu. Sonra o tedavinin hic bir ise yaramadigi, diger cigerin de tikandigi ogrenildi. Kalbi hasar gordu vs.. 35 gun hastahanede yatip bir cok operasyon gecirdi. Vucudu emboliye sebep olacak bir yigin pihti ile dolu ve bunlarin kaynagi/sebebi/nasil yok edilecegi bulunamadi. Elinde bir bombayla birakilmis gibi taburcu edildi. Ustelik burasi Turkiye'nin en buyuk tip fakultelerinden biri, Istanbul Tip Fak.. Biz simdi tanidik hocalarin pesinden kosup buranin bulamadiklarini bulmaya calisacagiz. Gececek bugunler de.

25.6.2011
Geleli 10 gun oldu, hala jet lag ile bogusuyorum. I ile annemin yataginda yatiyoruz. Sivrisineklere cok gafil avlandigimiz gecenin ardindan sinek ilaci takmaya razi geldik. O gece de sadece yavruyu isirdi hainler. Simdi kocaman yatagimizin uzerinde devasa bir cibinlik var. Ilk kez cibinlikle uyudum :) 

Burada bebekli hayat pek kolay degilmis. Ulasim en buyuk derdimiz oldu. Araba kiralamayi dusunmustum, iyi ki girismemisim boyle bir seye. Ben bu trafikte araba kullanamam, herkes deli gibi kullaniyor. 

Buradaki cocuk bezleri bir garip kokuyor. Gece vakti cocuk kaka yapti zannettim. Cisle temas eden bezden kotu bir koku geliyor. Oysa ayni marka bezi almistim, bilemedim.

Yine her zamanki gibi cocugun usumesi herkesin derdi. Bu sicakta gordugum tum bebekler en az iki kat giydirilmis. I ise muhakkak usuyordur muamelesi goruyor.

Son olarak, I kapali kuvetlerden korkuyormus meger. Banyonun ortasinda dahi yikamayi denedik. Kiyamet kopuyor. Bugun yavrunun balik koktugu yorumunu alinca (aslinda yeni yumurta yemisti :p) balkonda yikadik cocugu :)

30.6.2011
Vapurdayim. Istanbul'da oldugumu simdi anlayabildim. Pufur pufur :)

Insanin evi gibisi yok bu arada. Ozluyorum dogrusu; duzenim, daginikligim, huzurum, her seyimle evim.  Bu bana memleketi ozledim dedigimde hatirlatma olsun :)

11.7.2011
Kardesime bu hafta bir biyopsi yapilacak. Eger tahmin edilen seyse tedaviye gecilecek. Hala ortada bir teshis yok :( I'in babasi geldi. Simdi B'deyiz. Ben sadece yorgunum. I'in keyifler super :)

12.7.2011
Asos'a yakin bir yerlerde hamak keyfi yapiyorum. I. denizin icinde kucagimda uyuyakaldi :) 

14.7.2011
Feribotun oyun alanindan gozlemler: Bizim analar oyun alaninda durup cocuguna oraya gec, buraya dokunma, zipla, salla, cevir seklinde komutlarla oynatiyor cocuklarini. Bizim Deli Dumrul'dan rahatsiz olanlar oldu, dusunce kaldirmaya calisanlar, puskevit ikram edip cocuk yere dusurdugunde almaya calisan cocuga pissss diye atilanlar, kendi cocuguna degecek diye odu kopanlar... En cok da Rus anne sasirtti beni. Oyun alaninin orada ne isi oldugunu anlamadigimiz mazgal ile oynayan I'i kucaklayip ote tarafa goturdugu 5. seferde falan gerek yok dedigimde 'ama yazik' dedi. Cocugunun yere inmesine izin vermiyordu. 

Bu arada ben yine hastane yolundayim. Yavruda ayrilik endisesi iyice yer etti. Bugun zor bir gun olacak. 

15.7.2011
Bir bucuk gun tatil ustune bu aksam Taksim keyfi yapabildik. Hala teshis yok ama umutlar artti. Dun biyopsi alindi bir kac dokudan. Bakalim ne sonuc cikacak. Kacamak kisacik bir tatil ve dugun de sikistirdik araya. Carsamba donuyoruz. Tabii beni ulkeye alirlarsa.

16.7.2011
Bir ehliyet buyuklugundeki OPT kartim gumruge takilmis. 150 lira terminal hizmet bedelinin haricinde gumruk masraflari, noter, hizmet bedeli bekler. Seytan azapta gerek :l
Benimki de calisma izni kartindan cok masraf kapisi oldu. Kardesim iyice. Hala teshis yok. Haftalardir kosturuyorum yine de her sey cok yavas. Bu memlekette tanidign yoksa isin bitmis demektir, onu anladim. Carsamba gunu donuyoruz biz (tabii kartim gelirse, ulkeden geri gonderilmezsem). En azindan emin ellere emanet edecegim kardesi. 

Bu 'seytan azapta' hikayemin oncesi var. OPT kartim geldiginde dogum tarihim yanlis yazilmisti, duzeltilme surecinde beklemek zorunda kaldim, kardes burada hasta ben orada elim kolum bagli. Sonra oradaki adresime ulastirilacak kartin geldigine dair atilan email adresime ulasmadi. Bunu ogrenmem iki gun oncesine denk geliyor. Sonra hizli postayla gonderilmesini istedigim kart gumrukte takildi. Kart icin odedigim basvuru ucretinin kart bedeli diye yazilmasindan dolayi bir o kadar daha masraf yapacagim.

23.7.2011
Turkiye gezimizin faturasi: Emzik gorevi goren anne, ayrilik endisesi edinmis, yataginda yatmayi unutmus, uyku duzeni kalmamis yavru :(
Ben bu sessizligi ozleyebilecegimi pek dusunmezdim ama iyi geldi. Kafami dinliyorum :) I. orada benimle yatmaya alisti. Ben hastaneye gittigim vakitlerden ziyade dondugum zamanlar sorun cikardi, bir daha gitmeyeyim diye herhalde. Zamanla gececek elbet ama ilk kez yorgunluktan hasta dustum, kustum. O derece tukenmisim yani. Bugun daha iyiyiz neyse ki. 

28.7.2011
Resmen Ferber uyguluyoruz oglana. Caresiz kaldik :( En kotusu aglamayi kesip baba baba diye babasini cagirmasi oldu.
Turkiye'den donduk doneli yenidogan gibi 2 saatte bir emmek istiyor, yataginda yatmiyor. Hic bir duzenimiz kalmadi. Oylesi onun icin daha kotu.
Hani cocuk bizimle adam gibi yatsa ona da raziyiz. Koca yatagin icinde tur atiyor uyurken. Bize uyku zaten haram, ortamizda yatsa da her an yataktan dusecek korkusuyla gozumuzu kapatamiyoruz.

3 Agustos
Cocuu duzenli ve guzel uyuyan ana babalar. Halinize sukredin. Cekilecek dert degil bu! Tukendim resmen :( Ben artik duzelecegini dusunmuyorum. Bitmez bu cile. Annem bebeklik hallerini ozleyeceksin der hep. Hakliysa sonra da yandik :p

4 Agustos
 Agustos 2010dan beridir suresi dolmus ehliyetimi bugun yeniledim. Neredeyse 1 yil yaklanmadan ehliyetsiz araba kullanabildigimle mi, yoksa 2 saat I.'la kucuk bir odada delirmeden sira bekleyebildigimle mi gururlansam :p Odulum I. uyuyorken uyuklamak :) 
Aslinda bunun 4 ayi benim ihmalimden, tez yaziyordum ve yavru vardi. Birakip ehliyet icin ofise basvuramadim. Sonra vize durumlari, gerekli belgenin yanlis bilgi icermesi derken 1 yil oldu. Burada arabasiz yasam cok zor. Otobus ve ya taksi gecmez caddelerde. Hal boyle olunca kacak sofor oldum.

6 Agustos
Arkadaslarimizin doktora mezuniyet torenine gitmeden evvel: I. burnunun uzerine dustu; burun mor ve sis (Cumartesi gunu burnu kirildi sanirim. Yatakta ziplarken yere yapisivermisti. Burun koku hala mor ve sis. Ergenlik cagina kadar yapacak bir sey yok. Alismaliyiz boyle seylere, bu cocuk boyle :/).
Ben arkadaki arabanin kaportasina carptim (daha dun hic kaza yapmadim, ceza almadim gibisinden konusuyordum). H. arabayi park ettigi yeri unutup bizi 40 derece sicaklikta yurutunce kavga ettik. H. bir yerde inat edip bekledi, ben I.'la arabayi buldum ama anahtarlarim yok. Simdi H.'yi bekliyorum. Hava hala cok sicak :l

7 Agustos
Basim agriyor. Bugun 4. gun olsa gerek. Boyle agri cektigim zamanlar aklima acikli bir gazete haberi gelir. Bir dag koyunde yasayan adamcagiz agriyan disine careyi tufegiyle disini vurarak bulmus ve olmustu. Nasil bir caresizlik, nasil bir agri idi cektigi. Gozume gozume sanciyan agriyi elimle kafama vurarak gecirmeye calistigimda aklima geldi.

23.8.2011
Kv'lerin gunahi aliniyor. Kaynanalik, torunu olan her kadinin yaptigi sey. Bugun annem ve kv ayni cumlelerle beni deli etti.
Anneme gore sutum sudan ibaret, bu yuzden cocuk aksam emip yattiginda, gecenin bir saati aciktigindan uyaniyor. Kv'ye gore sutum yuzunden cocugun istahi kapaniyor, cocuk bu yuzden yemek yemiyor. Emdi emecegi kadar kes sutten! 
Yani ayni anda cikan 4 dis degil I'in uykusuzlugu ve istahsizligini aciklayan, anne sutu. 
Bazen kiyamiyorum, cocugu her gun gostereyim istiyorum (internet uzerinden). Ama bugunki gibi zamanlarda kapatayim bilgisayari, soyle bir ay gorusmeyeyim diyorum. Annem lohusaligimdan beri sutumun yetmedigini, cocugun bu yuzden uyumadigini soyledi dudu. 6 ay cocugun agzina anne sutunden baska bir sey girmedi yine de. Bu cocuk o yetmeyen sutle nasil buyudu kendi gordu, ama hala ayni. Guler misin aglar misin?
'Eger bebenin gelisiminde bir sorun olmuyorsa sut yetiyordur' demisti doktor;bir tek annem inanamadi. Simdi fotograflara bakinca I'in kilosu cok iyiymis.Annemin uyumamasi acliktandir inancini yikamadim:l

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder