26 Ekim 2010 Salı

Burnu tikanik. Sut ememiyor, uyuyamiyor. 
Egimli yatak, buhar banyosu/makinasi, burun spreyi ve bin cesit burun aspiratorune ragmen gecmiyor. Doktor kresten cikana kadar boyle olacaktir dedi. Gerci bir calisma vardi. Yuvaya giden cocuklarda gorulen hastalik sikligi gitmeyenlere gore daha fazla. Fakat ergenlikten sonra durum tersine donuyormus.

1 Kasim 2010
Tez yaziyorum, yarisina anca vardim. Kalan yarisi onumuzdeki iki hafta icinde bitecek (nasil olacak bilmiyorum). Oglus ishal oldu bu arada.
Desitin'i (mor olan)kesfettik pisikler icin. Yavru buyuyor, ben sanki her seyin gerisinde kaliyorum. Hayat da boyle gececek iste, gormek zor degil. 
Soz konusu yavru olunca tez falan hak getire. Ishale gunlerimizi feda ettik. Normalde her tur sinav stresinden tig gibi olur, erirdim; simdi umurumda olmuyor. Bu durumda tez bahanesiyle veririm sandigim kilolarimla barisik olmayi ogrendim :) 

6 Kasim 2010
ilk kez: Gercek anlamda kustu. Uykusunda 3 saat once yediklerinin hepsini yatagina kustu. Sonraki bir saat icinde 5 kez daha kustu. Cocugu hasta olan insanlari dusundum, icim kiyildi.

8 Kasim 2010
Duzeldi, bir daha kusmadi. Zaten ates, kusmukta kan ve ya yesil safra varsa durum tehlikeli oluyor. Nedenini cozemedik ama simdi iyi.

9 Kasim 2010
Yogurt yaptim yavruya. Cok yumusak bir tadi oldu. Elma puresi ve avocado katip verdim, yavru severek yedi :)  Eve gelir gelmez yemek hazirliklarina girisiyorum. Dondurucudaki sutlerin hepsi bozuldugundan sut pompalayip, yiyecek karisimini hazirlayip oglana sunuyorum. Eger o gun sansliysak begenip yiyor,yoksa sute talim :) 7. ay dolana kadar gunde bir kere veriyoruz bu karisimlari. Esas is sonra. Duzenli ogun yedirmek gerekiyor. Bu yogunlukta kendimiz duzenli yemek yesek ona da yediririz ama ne mumkun. Bir sekilde bulacagiz yolunu :/ Sutlerin durumunu cozemedik. Dondurucudaki tum yedekler bozulmus. Elektrik kesintisi olabilir bizim fark etmedigimiz. Onca emek ve aci bosa gitti yani :( 

Not: Sonradan ogrendim ki sutte yagi parcalayan lipaz enzimi fazla oldugunda yaglari parcalayarak metalsi bir koku ve sabunsu bir tat veriyor sute. Bizim sutlerin basina gelen de buymus. Sutu hafif isitarak buna engel olunabilirmis. Lipazla birlikte baska besin maddelerinin kucuk bir kaybi soz konusu olabiliyormus bu durumda. Bazi bebekler boyle sutleri sorunsuz icerken Ilgar gibileri reddedermis.

Ilk kez: Tavuk yedi. Tatli patates ve tavuk gogsunu birlikte az suda haslayip suyuyla birlikte parcaladik. Anne sutu ve tahil ile yavrunun sevdigi bir karisim oldu.

"Bouncer" denen oyuncagin altini kesfetti. En sevdigi oyun alani artik orasi. Annesinin de bebeklikte favori mekani masa altlariydi :)

Ilk kez: Buyuk kasikla sapur supur sarmisakli yogurt yedi. Anne babasinin sarmisakli yogurduna ortak cikti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder