19 Şubat 2010 Cuma

29. hafta, kabak yavru, kibrit copune patates anne

Su an yataga uzanmis, dinlenmekteyim. Bizimki yatagi sarsacak kadar hareketli, hala aklim almiyor! Gobegim acik, arada onu izliyorum! Ben hamileligin en cok bu gunlerini seviyorum! Tum yorgunluguma ragmen ilk kez bu haftalarda gercek anlamda iletisim kurar gibiyiz. Bunun gunun birinde karsilikli gulucuklere, sohbetlere donusecek olmasi hala hayal gozumde.

Bu haftamiz cok yogundu. Cok eglenceli, uykusuz kalma pahasina bol muhabbetli, bol gezmeli bir haftaydi. Arada ise gidildi, isten kaytarildi, kurek cekildi, timsahlar arasinda yuruyusler yapildi, bowling oynandi. Su ABDde yasadigim sure boyunca ilk kez evimizde iki gunden uzun sure misafir kaldi. Isten geldigimde evde sen bir havanin, insanlarin olmasi ne kadar guzel bir duyguymus! Yalnizmisiz alissak da, cok yalniz!

Bu hafta 29. haftamizi bitiriyoruz. Buyuduk, cok buyuduk. Artik gobegim bacaklarim uzerinde iki sopaya saplanmis patates gibi gorunuyor, yuruyusumun komikliginden bilmem bahsetmeme gerek var mi? Daha kolay yoruluyorum elbet, susuz kalmaya gelmiyor bunye, hemen bir bas agrisi ile gosteriyor ihtiyacini. Su ilac gibi resmen. Bacaklardaki kasilma su, vitamin, yuruyus, bolca muz, esneme hareketleriyle azaldi. Doktor eger duzgun beslenen, suyunu icen bir hamileysen cok da yapacak bir sey yok dedi. Bence bana butun bunlar cok yorulmaktan oldu. Ya hep ayakta calisiyor, oradan oraya kosturuyor ya da mikroskopun basinda cok az hareket ederek sabit bir sekilde uzun zaman gecirmis oluyorum. O duzeni degistirdim elimden geldigince, henuz bir sorun yok :)

Babycenter, bebegi bu hafta kabaga benzetmis. Boyu 38cm'yi, kilosu 1 kiloyu asmis durumda imis. Bebegin gelisimi icin ozellikle protein, C vitamini, folik asit, demir vekalsiyumdan zengin beslenmemizi tavsiye ediyorlar. Annede kabizlik, hemoroid/basur, mide yanmasi, bas donmesi gibi sikayetler gorulebilirmis. Bende bas donmesi artmis durumda, tansiyonum zaten dusuktur, iyice dusmus artik. 
 
Bu arada doktor kontrollerimiz bundan boyle iki haftada bir olacak. Daha once soylemis miydim hatirlamiyorum (evet bu blogda bolca tekrar olmasi cok mumkun, hamilelik hafizasi sagolsun :)) burada aylik kontrollerde sadece idrar tahlili, genel tansiyon/kilo takibi, bebegin kalp atislarinin kontrolu yapiliyor. Utrason simdiye kadar sadece uc kere yapildi, sanirim sonuncusu bebegin dogmasina yakin bir zamanda yapilacak. Dogrusu baskalarinin ultrason fotograflarina bakip heyecanlanmiyor degilim ama gerekmedikce ultrason yaptirmamaya calisiyorum. Varsin merak ve hayal edeyim bebegimizi :)

Bu arada haftaya tasiniyoruz, toplanmamiz lazim. Bugun anladim ki bu yabanci memlekette yakin ya da uzak arkadaslarin senin ailen oluyor, hepsi sagolsunlar tasinirken hic yorulacak gibi gorunmuyoruz :) Bir de bebek partisi hazirliyor A. Teyzesi, simariyor insan. Ne guzel :)

2 yorum:

  1. Okumak çok keyifli hele aynı paralelde ilerlerken daha hoş. Bir nevi yol gösterici gibi görüyorum seni :)

    Benim baş ağrılarım son 1 aydır artmış durumda. Sabah baş ağrısıyla uyanmak berbat. Müzmin bir migren mağduru olarak baş ağrılarına alışığım ama ilaç alamamak bu durumu berbatlaştırıyor.

    Neyse, olsun varsın geçecek nasılsa değil mi? :)
    Fotoğraf çok güzel, her zamanki gibi :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Evet cok yorulma. Bana doktor oglenleri uyu filan dedi de nerede oyle bir luks :) Su icmek gercekten kendine getiriyor insani ama bazen ben unutuyorum. Bacaklarda kasilma 2 kere filan oldu ama ben senin gibi cok ayakta durmuyorum sanirim onun etkisi var. Bir de eve gittiginde ayaklarini yuksege kaldir o da seni rahatlatacaktir. Benim ultrason iki kere yapildi sonlara dogru galiba hastanede yapabilirler bebegin pozisyonu asagiya donmus mu seklinde. Ben de rahatlama tekniklerini ogrenmeliyim ama yaoacak o kadar cok sey var ki bu arada. Hic yapasim yok :(
    Tasinmanizda da cok kolay gelsin. Bizim pek tanidik yok o yuzden en temiz two men with a truck ile hallediyoruz :)

    YanıtlaSil