14 Ocak 2010 Perşembe

24. hafta - misir bebek, eskisinden de haylice penguen anne

.
Bu hafta ilgincti. Uzun zamandir kendimi bu kadar dalarken bulmamistim. Hayallere dalmak olsa yine guzel, bir cesit endise hali gelisti. Somut bir neden olmaksizin kendini oylece bir boslukta hissediyor olmak pek hos degil elbet. Hadi camuru yine hormonlara atalim :) Ilginc sahiden, su siralar dert ettiklerim gecen hafta da ayniydi, ama ben cok mutlu hissediyordum. Gayet basit canlilariz aslinda, hormonla duygulanimi dalganan birer makina gibi.

Sali gunu doktor kontrolumuz vardi. Seker testi icin sekerli karisimdan icildi (cocuk surubu gibiydi tadi, o kadar da kotu degilmis), bebegin kalp atislari dinlendi, benim karin buyuklugum ilk kez olculdu.
Her sey iyi guzel fakat muayenelerimi yapan Nurse Practitioner'a (doktora dereceli hemsire) kanim hala isinamadi. Tamam ben sicak kanli bir insan degilim fakat o hic degil. Idare edecegiz artik...

Burada calistigim okulun hastahanesinde dogum yapmaya karar vermistim. Bizim Turkiye'nin tip fakulteleri gibi dusunun. Dogumu yapacak olan doktor degisebilir, artik o saatte kime denk gelirsem. Baslarda bunu dert ettim, sonra 'ne fark edecek ki' dedim. Onem verdigim tek sey hastahanenin tam donanimli olmasi, olasi bir sorunda hemen mudahale edebilecek bir ekibin hazir olmasi (daha cok bebegin sagligi icin). Bu yuzden bir kac doktor ve hemsireli klinikler secimimiz olmadi.

Kontrollerde de ortaya cikti ki bu son ayda cok kilo almisim, normal kilomun altindayken baslamisti hamililegim ama 9 kilo az degil. Hic bir kaynakta su ayda su kadar kilo almalisin gibi net bir bilgi yok. Sadece haftada yaklasik yarim kilo (ki haftadan haftaya da degisebilir bu) deniliyor. Korkum hep ayni: yanlis beslenip bebegi gereginden fazla buyutmek, hem ona hem bana dogumu cileye cevirmek.
Tabii ki tek cozum duzenli spor. Eger oncesinde duzenli olarak yaptiginiz bir spor dali yoksa gunde en fazla yarim saat egzersiz oneriyorlar. Yuruyuse agirlik verecegim, bir de genelde sadece belli pozlarini yaparak rahatladigim yogayi daha fazla yapayim diyorum.


Bizim bebekse artik kipir kipir. Dun gece uyumaya calisirken karnimdaki huzursuzlugu "sanki icimde canli bir sey var" diyerek ifade ettim. Hay Allah :))

Iki gun once koltukta yayilmis oturuyorken ilk kez bebegin ardarda tekmelerini disaridan gorebildim (daha once bir tekmecik yakalama sansim olmustu). Artik cok guclendi, buyudu bizimki. Babycenter'in dedigine gore bir misir kadar olmus. Giderek bebege benziyor, akciger ve beyin gelisimi tum hiziyla devam ediyormus. Dilindeki tat tomurcuklari gelismekteymis hala. Bu arada rahimim de bir futbol topu kadar  olmus. Eskiden sirt ustu yatinca iyice iceri kacan gobek artik kacacak yer bulamiyor zaten :)

Sikayet diye soyleyebilecegim tek sey bu uzunlukta bir yazi yazmanin bile belimi zorlamasi. Soguyan havalarin yaninda bunun da penguen imajimda katkisi buyuk. Lafi uzatmadan daha sade anlatmali/yazmaliyim :)

7 yorum:

  1. Merhaba iLk, bu yazdıkların bir gün, senden sonra gelenler için çok faydalı olacak eminim. yazmaya devam et hem de uzun uzun. Konu hamilelik olunca laf asla fazla uzamış olmaz:)

    YanıtlaSil
  2. Iyi vurmaya basladi degil mi? Bundan sonra durmak yok annesi. Sen ne zaman uzanirsan bol bol tekmeleyecek artik :) Seker testi benim iki hafta sonra. Ailede seker oldugu icin erken olmasini tercih ederdim ama benim doktorum gayet rahat bir adam :)

    YanıtlaSil
  3. Dün bende kontrolde daha net gördüm bebeği. Sürekli zıpladı durdu. 6.5 cm. lik bir şeyin bu kadar coşuyor olması çok ilginç :)

    Birde cinsiyet söyledi doktor ama inananayım mı bilemedim?

    Mısırıda çok severdim bu arada :(

    YanıtlaSil
  4. Benim icin hamileligin 3Y'si: yuruyus, yuzme ve yoga. Hicbir sey yapamiyorsan da hergun mutlaka yuruyus yapmaya calis, coook faydasini goreceksin. Bel kaslarina da iyi gelecektir. Bir de imkanin varsa yuzme en iyisi aslinda, tabii seviyorsan. Ben bir de hamile yogasina gitmistim 28-38 hafta arasi; okullu olunca garip hissediyor insan kendini, orda kendim gibi insanlarla gorusmek iyi gelmisti. Sevgiler sevgili penguen ve de sevgili misir :)

    YanıtlaSil
  5. Hilal: Tesekkurler yorumun icin :) Bilmem sizlerde de oyle mi olmustu? Ben fena halde konusur oldum, cok konusuyorum, durduramiyorum kendimi. Bu yazimda da anlasilacagi gibi daldan dala atlayarak konu degistiriyorum. Bir sekilde kontrol etmek iyi olacak (benim sessiz bir kocacim var, fazlasina dayanamaz kuzum :)).

    Ycurl: Tekmeliyor evet :) Ilk basta garipsedim hani. Bekledigim arada bir tekme sonra dinlenme gibi bir ritim iken bu devamli kucuk kucuk vuruyor, bitmiyor ki uyusam :) Super valla! Galiba hamileligin en keyifli yani bu :)
    Eminim sende seker falan cikmaz, cok bilinclisin, bi seycikler olmaz :)

    Ruhdagi: Ne kadar guzel oluyor degil mi kipirdadigini gormek? Alani bol, simdi ziplamayacak da ne zaman ziplayacak :)

    E peki cinsiyete ne dedi doktor?
    Bildigim kadariyla kizi anlamak zor oluyormus. Buna ragmen kuzenimin kizi olacagi 12 haftalikken belliydi. Bizim 12 haftalik ultrasonda gorunenin erkege ait oldugunu soylemek icin erken demisti doktor ama erkek cikmisti.

    Misiri ben de cok severim. Ama ikinci yil oldu, hala yiyemiyorum dislerdeki tellerim yuzunden :)

    Evren: Benim hamileligin de bir buyuk Tsi var Evren: tembellik :) Artik silkelenmenin vakti geldi geciyor. Yuruyus ve yoga dedigim gibi. Yuzmeyi severim ama dedigin okullu olunca 'garip' hissetme durumum var. Daha oncesinde 'ne kadar genc gosterdigime' dair yorumlar aliyordum okulun havuzuna giderken, simdiki gobegimle pek cesaretim yok :)
    Senin dedigin gibi hamile yogasina gitmek sirf kendin gibileri gorebilmek acisindan bile iyi fikir. Burada ogrencilerin arasinda garip hissetmiyor degilim.
    Ben de sevgiler, Yavrusu'yun gobegine bir opucuk de benden :)

    YanıtlaSil
  6. Kilo alimini dengelemek icin kesinlikle en iyi sey spor. Maalesef bende de var tembellik. Burda -Ankara- havalar da soguk ve yuruyus de zor oluyor maalesef :( Pilates yapmaya calisiyorum az az...

    Cok fazla almamissin bozma moralini. Biraz da insan moral bozup yememeliyim dedikce daha mi cok yemek istegi duyuyor nedir, ben oyleyim sanirim.

    Yerim o misiri ben :))

    Aslihan

    YanıtlaSil
  7. Asihan: Gecen gun kilo alimimi yansitan bir grafik yaptik, benim egri resmen dik aciya ilerliyor :)) Moral bozdugum yok ama 9 ayin sonunda ne olacagim acaba diye cidden merak ediyorum. Elbet bu tur tasalar hep goreceli, sorun sadece kendini alisik olmadigin bir bedenin icinde buluvermekle alakali. Zaten biz hamilelerin de kacisi yok bundan :))

    Ben hic yememeliyim diyen biri olmadim olamam da. Artik zorla da olsa spor yapmaktan baska care yok :)

    YanıtlaSil