7 Ocak 2010 Perşembe

23. hafta - mango bebek, penguen anne

Babycenter'in soyledigine gore neredeyse 30cm boyunda ve 500g agirliginda olmus bizim bebek, iri bir mango buyuklugundeymis. Isitme ve hareketleri algilamasi iyice gelismis. Dans ettigimi anlayabiliyor, disaridan gelen sesleri duyabiliyormus. Hareketlerini artik disaridan da gorebilirsiniz demisler.

Bu hareket etme konusu iyice kafama takildi. Her ay doktor kontrolune gidiliyor burada. Idrar tahlili icin ornek veriliyor, tansiyon/kilo takibi yapiliyor ve Doppler denen cihazla karindan kalp sesi dinleniyor. Ben genelde bir onceki kontrolden uc hafta kadar sonra endise yaparken buluyorum kendimi. Sanki eskiden daha cok hareket ediyordu bebek. Normali nedir, hangi siklikla tekmeleri duymam gerekir gibi sorularin cevabini bulabilmis degilim. Bir de ilk kez anne olanlarin daha az hissetme durumu var. Ama neden bazen cok, bazen az bu tekmeler? Bilemiyorum. Dun aksam henuz yemek masasindan kalkmamisken hic hareket etmiyor diye mizmizlandigim anda kut diye bir tekme indi karnima, disaridan gorebildim hareketi :).
Anladim ki bizim bebek azicik sefa seviyor. Annenin karni tok olsun, kosturmus olmasin, devamli oturuyor olmasin, soyle bir yayiliversin. O zaman "heyoooo!" diyerekten taklalar atiyor belli ki :)

Babycenter, odem ve preeclampsia'ya dikkat cekmis. Odem, bacaklarimin su toplamasi gibi bir durumum yok simdilik. Preeclampsia, 20. haftadan sonra kisinin idrarinda protein ve yuksek tansiyon olmasi, ise hamilelerin %3-8inde gorunuyormus. Ayak ve eklemlerde ani sisikler, el/yuz ve ozellikle goz cevresinde sisme durumu oluyorsa doktora soylemeliymis.

Hamilelikte en cok vurgulanan sey su icmek gerektigi. Susuz kalirsam karnimda kasilmalar olacagini ogrenmistim en son. Ilk baslardaki mide yanmalarim yuzunden devamli bir hararet soz konusuydu ve cokca icebiliyordum. Fakat simdi nasil zorluyorum kendimi anlatamam. Bazen unuttugum oluyor. Panik bir sekilde "sadece 500ml su icmisim!" deyip zorla iciyorum.

Kendimi su konusunda bu kadar zorlamamin nedeni ne kadar kuru oldugumu gorebilmem. Hele simdi buralarda havalar cok sogudu, isitici devamli acik. Allerjilerim cilgin hapsirik krizlerine neden oluyor. Cildim o kadar kuruyor ki, her yerim -basta gobegim elbet- kasiniyor. Krem surmeyi, biraktiklari islaklik hissini, kokularini hic sevmedigim halde tek carem onlar oluyor. Bir de su icmek! Ne kadar icsem de kuruyum ama :)

Bu arada belim iyice zorlanmaya basladi. Agri cekmiyorum ama hareketlerim cok yavasladi. Havalar da soguk. Uzerime anca olan montumla, paytak yuruyusumle tam bir penguen gibiyim.

En son kendime su yastiktan aldim. Ne kadar basit bir sey, sungeri guzelce kesmis ve kiliflamislar. Al sana hamile yastigi! Gerci rahat oldu onunla uyumak. Bel agrisi icin de su kemeri ismarladim. Nasil giyecegim bilmiyorum, robocop olurum sanki, ama ise yarayacagini umuyorum. Bir de su kitabi okuyorum, tavsiye ederim. anlatimi cok sade, insani beyin ile ilgili bilgileriyle sasirtici bir kitap.

5 yorum:

  1. Merhaba;
    Bir suredir zevkle takip ediyorum seni ve bebisini :) Ben de 17 haftalik hamileyim ve bir erkek bebegim olacak.
    Yazilarini takip etmek hosuma gidiyor. Bir ses vermek istedim sadece :)
    Sevgiler...
    Aslihan

    YanıtlaSil
  2. Hamilelik cok yakismis Yokkicigim. Cok hos gorunuyorsun gercekten. Bel agrilari icin fazla ayakta durmamaya calis, vakit buldukca ayaklari kaldir yukariya. Su icmeye alismak gerekiyor. benim de bu aralara dogum kilolarimdan kurtulmaya calisirken kendimi zorladigim konulardan biri bol su icmek. hamileyken alismistim, 3 Lt. ye yakin ictigim oluyordu. Minik mangoya ve size sevgiler.
    HFBD

    YanıtlaSil
  3. Heyyoo minik mango ve annesi. Tekmeleme hissetmek biraz onun keyfine kalmis. 28.haftadan sonra bebegi hissetmek daha onemliymis okuduklarima gore hatta olcum yapmani tavsiye ediyorlar. Ben de senin gibi miziklaniyordum hic hareket etmiyor diye sonra bir hareketleniyor sorma yani :) Ben de yastik almayi dusunuyordum ama bu haftasonu bakacagim sanirim.

    YanıtlaSil
  4. Aslihan: Hosgeldin! Sen de yaziyor musun bir yerde? Benim de cok hosuma gidiyor ozellikle hamileligi benimkine yakin olanlarin yazdiklarini okumak. Saglikli bir hamilelik diliyorum sana :)

    Hopeforbetterdays: Cok sagol :) Bu ayaklari yukari kaldirma derdi ciddi sahiden. Is yerinde ya ayaktayim ya bilgisayar basinda. Ikisi de agri yapiyor :)
    Diger taraftan iki litre su icebiliyorsam o gunu kurtardim gibi geliyor bana.
    Umarim sizler de iyisinizdir. Bebise benden opucukler :)

    Ycurl: :))) Sen de yazsan ya Ycurl! Merak ediyorum seni, sizin maceralari. Ben de biliyorum belli bir donemden sonra tekmeleri saymak gerektigini. Bu yuzden simdikilerin azligi ya da coklugu pek bir sey ifade etmiyor. Haftaya sali gunu doktor kontrolumuz var, bakalim o ne diyecek. O gun bir de glukoz tolerans testi olacak. Bu son ayda beklenenin iki kati kadar kilo aldim, korkmuyor degilim :/ Bu karin alti yastiklardan Motherhood gibi magazalarda var sanirim. Firsatin olursa dokun bir, oyle al. Ben sasirdim paket eve geldiginde, bildigin sunger bu canim :)
    Bir de bilgisayar basinda cok oturdugumdan kuyruk sokumu-bel agrisini hafifletir umuduyla su simit gibi yastiklardan aldim. Henuz paket gelmedi, gelince yazarim ise yarayip yaramadigini. Bazen abartiyor muyum diyorum. Diger taraftan varsa bir rahatsizlik neden cozumu icin ugrasmayayim?

    YanıtlaSil
  5. Hayir maalesef yazmyorum ben :( Zaman zaman dusunsem de, bir turlu cesaret edip baslamayamadim diyebilirim.

    Ayaklari yukari kaldirip uzanmak hakikaten rahalatiyor. Is yogunlugunu tahmin ediyorum, kisa sure once PhD stresi ile tezimi verip cok sukur vedalastim, darisi sana olsun. Ama en azindan aksamlari is cikisi uzanmak ve ayaklari sooyle birazcik kaldirip oyle yarim saat yatmak tum agrilari hafifletiyor.

    Simit yastiklardan bahsetmissin, ben kullanmadim ama kullanan bir arkadasim vardi, epey rahatlattigini soyluyordu bel ve kalcasini.

    Sevgiler...
    Aslihan

    YanıtlaSil