31 Aralık 2009 Perşembe

22. hafta - kabak / Yeni yil

.
22. haftamizdayiz ve gobegim cok buyudu! Bir haftada benim kolaylikla fark edebilecegim sekilde buyumus durumdayiz. Onumuzdeki haftalar teorik olarak bebegin 100-200g/hafta agirligi artacak. Artik iyiden iyiye hamile hissediyorum anlasilacagi gibi :)

Babycenter'in dedigine gore resimdeki kabak kadar olmus bebecik. Dudaklari, goz kapaklari ve kaslari iyice belirmis. Dis tomucuklari dis etlerinin altinda olusmaya baslamis. Gozun renkli tabakasi olan iris henuz gelismese de gozler seklini almis. Lanugo denen incecik tuyer tum vucudunu kaplamis durumda. Pankreas gelisimine devam etmekte.
The Pregnancy Bible'in anlattiklarina gore ise bebek yaklasik 19cm boyunda ve 350g agirliginda. Ter bezleri olusmus ve cildi biraz daha kalinlasmis. El tirnaklari sekillenmis ve buyumekte. Erkek bebeklerde iceride bulunan testisler scrotuma inmeye baslamis. Kiz bebeklerde ise rahim ve yumurtaliklar yerini bulmus, vajina gelismis durumdaymis. Beyinde yogun bir gelisim soz konusuymus.
Mayo Clinic kitabinda ise bebegin tat alma ve dokunma duyularinin gelismekte oldugu yazili. Beyindeki gelisim artik bebegin dokunmayi algilayabilmesini saglayabiliyor. Soyle diyor kitap, cok hosuma gitti: Eger iceride ona bakabiliyor olsaydiniz yuzune ve vucuduna dokunarak, bas parmagini emerek dokunma duyusunu test ediyor oldugunu gorecektiniz.

Bende ise durumlar hic fena degil. Babycenter, bu haftadan itibaren cilt catlaklarinin gorulebileceginden bahsediyor. Catlaklar konusunda kalitimin, cilt yapisinin bas rolde oldugunu, kremlerin cok da etkili olmayabilecegini biliyorum. Bol su icmek isi kolaylastirsa da benim yapabildigim anca normal miktarda icebilmek. Bir aralar cok fazla hararet hissediyordum mide yanmalarindan dolayi ama simdi zorla iciyorum suyu. Neyse... Ergenlik cagindayken siskacik bir kiz cocugu olmama ragmen cildimde catlaklar olusmustu. Annemin dogum sonralarindan edindigi catlaklar bir parmak genisliginde. Eh tabii benim azicik korkum var bu catlaklar konusunda. Soyle az hasarla atlatabilsek ne guzel olacak :)

Bir de fark ettim ki hep etrafimda insanlar olsun istiyorum. Hamilelikte yalniz olmak pek guzel gelmiyor acikcasi. Buradaki en yakin arkadasimin da Turkiye'de tatilde olmasi iyice yarama tuz basmakta. Bu blogda yazmak, diger bloglari okumak sanirim bu yuzden keyifli.

Yarin yilbasi. Evimizde bolca misafir olacak neyse ki!
2009'un en guzel yani ailelerimizin ve bizim sagligimiz ve  bebegimizdi. 2010 hayatimizda cidden buyuk bir donum noktasi. Dilerim guzelliklerle, saglik ve mutlulukla dolu olur.
Herkese mutlu yillar!

7 yorum:

  1. Bu çatlak durumları benimde kabusum. Bende çocukken gelişme çağında diz kapaklarımda ve kalçalarımda çatlaklar oluşmuştu ve parmak gibi zayıftım. Kesin çatlak olur gibi geliyor ama elden bir şey gelmez :)

    Bebeğin gelişimi ne kadar mucizevi bir şey her hafta bam başka bir döngüye giriyor. Harika bir şey.

    Göbeğinin büyümesi denge sorunu yaratıyor mu?
    Ben mesela çok hızlı yürürüm yolda hep bir yere yetişir gibi :P kendimi kontrol etmeye çalışıyorum bu aralar ama yinede son sürat yürüyorum. Karnım büyüdükçe bir ağırlık olur herhalde di mi?

    Yalnız olmak gerçekten zor. Seni anlıyorum. Annem bile kendi evine geçti geçen hafta kendimi kötü hissettim. Ama sıkıldıkça bizlere uğra lütfen.

    Güzel bir yıla başlaman ve öylede bitirmen dileğiyle.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. 2010 nun en güzel hediyesi olacak olan bebeğine sağlıkla kavuşmanı diliyorum mutlu yıllar..

    YanıtlaSil
  3. Ruhdagi: Dedigin gibi catlak konusunda belki ise yarar diye su icmekten baska yapabilecegimiz bir sey yok :)

    Benim gobek one dogru buyudugu halde pek denge sorunu yasadigimi soyleyemem. Yalniz, dun biraz yorulmustum, belim zorlanmis olsa gerek. H. ilk kez hamile gibi yurudugumu soyledi. Vucut sen fark etmeden geriye dogru ayariyor durusu. Oyle one tokezleme olmadi simdiye kadar (olmasin da, zaten sakarimdir).

    Sana da mutlu yillar!

    Seyhan: Cok tesekkur ederim. Defne Nil ile nice mutlu senelere!

    YanıtlaSil
  4. 2010 yilinda en guzel hediyenizi H. ile saglikla kucaklamanizi dilerim. Eminim guzel bir yil olacak ogluslarla :) Ya bu arada ben kendimi hala hamile hissedemiyorum :))

    YanıtlaSil
  5. Benim de ergenlik çağından çokça çatlağım kaldı yadigar ama hamilelikte hiçbir şey olmadı; belli olmaz yani, olsa da bebekten sonra bir önemi kalmaz, yani onu dert etmeye sıra gelene kadar :) Sağlıkla kucağına alırsın umarım bebeğini. Tüm sevdiklerin ve ailenle mutlu ve sağlıklı nice yıllar diliyorum!

    YanıtlaSil
  6. Ycurl: Ayni dilekler de benden sana gelsin :) Sahiden ogluslar ne cok degistirecek hayatimizi, guzellikler getirsinler hep!
    Bu kendini hamile hissetmek, benim sis gobegim sayesinde oluyor. Seninki nasil hic goremedim, bilemiyorum :) Bazen bakiyorum kendime, sandigim kadar da buyuk degilmis diyorum. Ama cogu zaman hareketlerimi kisitlar oldu, mumkun degil fark etmemek.

    Evren: Umarim ayni sey olur bana da. Cok garip bir his bu, bedenin geri donusu olmaksizin degisiyor. Belki hamilelik cok hizli bir surec oldugundan bu his var. Dedigin gibi bebek dogduktan sonra dert edilmez herhalde boyle seyler. Ama simdi tek ugrastigin sey gobegin oluyor :)
    Tesekkurler guzel fileklerin icin. Sizlere de nice mutlu seneler!

    YanıtlaSil
  7. Evet ya, sen söyleyince hatırladım. Hergün kalktığımda göbeğime hayretler içinde bakardım, T.'nin gözleri de son zamanlarda yuvalarından fırlayacak gibi olurdu gördüğünde :)

    Çok güzel zamanlar bunlar ama; keyifle geçsin, sağlıkla kucağına al umarım! Sevgiler...

    YanıtlaSil