23 Aralık 2009 Çarşamba

21. hafta - havuc

.
Aralik ayinin bizim icin ozel bir anlami var, bundan sonrakileri bebegimizle paylasma hayaliyle nice Araliklara!

Bu hafta 21. haftamiz, 6. aya basliyoruz! Zaten bir suredir hissetmekte oldugum hareketler (ki babasi da nasiplendi bunlardan) daha da artacakmis. Gelisiminde goz kapaklari ve kaşlari tamamen olusmus. Babycenter'in bu dediklerine ilave, Mayo Clinic'in kitabinda bebegin amniotik siviyla kucuk miktarda seker yutacagi soyleniyor. Elbette bu seker miktari bebegin beslenmesine yetecek kadar degil, plasenta hala esas besin kaynagi. Ayrica, kemik iiginde kan hucrelerinin uretimi basiyormus. Kemik iligi, karaciger ve dalak su siralar vucudunda kan hucrelerinin uretimi icin ortak calisiyormus. "The Pregnancy Bible" ise bebegin 16cm ve 300g oldugunu soyluyor. 24 saatte yuttugu amniotik sivi miktari 500ml imis! Dilinde tat tomurcuklari gelismis ve sinir sitemi dokunmayi hissedebilecek kadar gelismis. Zaten bu donemde ultrason cektirecek olsak parmagini emerken ya da yuzune dokunurken gormemiz normalmis.

Bende ise bir yaramaz yok. Sanki biraz hizli kilo aliyorum. Yediklerimde bir anormallik olmadigindan pek dert etmiyorum bunu. Gerci 3 hafta kadar sonra yapilacak glukoz tolerans testinden korkmuyor degilim. Beni bir bahaneyle diyete sokarlar diye korkum :) Hayatta diyet yapmadim; bir donem duzenli / normal yiyeyim diye ugrastim o bile zor geldi.
Bugun ilk kez artan agirligimi fark ettim. Bir sure ayakta durunca ayak tabanlarim ve elbette ki belim agridi. Kacinilmaz bir durum bu, sonucta toplamda 12-15 ekstra kiloyu goze almis durumdayiz :) Bunun haricinde is-guc, kristmis tatili, yilbasi, gecen yilin hesabi, yeni yilin hayali gibi seyler var kafamda.

Bu arada yarin New Orleans yolcusuyuz. 8 saat araba seyahati bakalim nasil oluyormus?

4 yorum:

  1. Ne güzel 6. ay ama bir yandan doğuma yaklaşmakta cabası :)

    Bebeğin hareketlerini hissetmek kilo almak bunlar ne hoş detaylar. Senin adına keyifleniyorum kendi adıma sabırsızlanıyorum. Bende artık kendimi hamile hissetmek istiyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Biz bu 5. ay, 6. ay kavramlarina takildik kaldik H. ile. Kaynaklara gore 21. hafta 6. haftanin basangici ama 40. haftada kimse 10 aylik hamileyim demez. Ben simdi 5. ay bitti dedigimde H. duzeltip duruyor, 4.5 aylik hamile diye :)

    Bebegin hareketleri bir zaman sonra cok normal geliyor insana. Sanki hep o oradaymis gibi. Bir bakiyorsun, sanki cok uzun zamandir hamilesin :) Oyle kaniksamissin yani.
    Darisi basina Ruhdagi :)

    YanıtlaSil
  3. Yok hamiledasim 6.ay sayilmaz. 5.aya basliyorsun demen gerek :)) Kafan karismasin H. dogru soyluyor :))

    YanıtlaSil
  4. Ben su Mayo Clinic kitabina bir daha bakacagim. Tabii hafizama yuzde yuz guvenemiyorum ama resmen 21. haftayi 6. ayin baslangici diye sayiyorlardi. Ben onlarin yalancisiyim yani :)
    H. zaten mantik adami, baska turlusunu kabul etmez zaten, o soyluyorsa dogrudur :o

    YanıtlaSil