25 Kasım 2009 Çarşamba

17. hafta - şalgam

Salgam haftamizmis. Cirkin gorunuyor salgam ama bizim bebek guzellesiyor aksine. Yag dokusu gelistiginden bebek gorunumune kavusuyor artik. Gozler olusmus ama goz kapaklari hala kapaliymis.
Kikirdak dokunun kemiklesmesi devam etmekteymis. Eklemlerini hareket ettirebiliyormus. Ter bezleri olusmaya baslamis. Barsaklarda mekonyum (sindirim sisteminin artik hucreleri ve sagilardan olusan ilk kaka) uretiliyormus. Boyu 16cm, agirligi ise ortalama 200g olmus.

Bu bilgilerin cogunu aldigim kaynak sayfam babycenter'da bende goz kurulugu olabilecegi yaziyor. Demek buymus! Dun gozlerimi kirpip kirpip durdugum halde o rahatsiz edici his gecmiyordu, sebebi buymus. Genel olarak bir kuruluk bastirmis durumda. Cok susuyorum, ictigim su yetmiyor ama cok sisiriyor. Sistikce gobegim daha da bir portluyor ve aciyor. Bugun laboratuvarda -hazir kimse de yokken deyip- kuruluktan aciyan gobegime labin nemlendiricisinden surdum. Nasil vicik vicik bir sey! Sevmem zaten krem surmeyi. Kasinti biraz gecti ama bayik kokusu cok fena :)

Onun haricinde sikayetlerimin en az oldugu donemdeyim sahiden de. Hamilelik duygusalligini sadece kuzenimin bebegi dogduktan sonra yasadim/yasiyorum diyebilirim. Cok etkileyici, cok garip bir his. Neyse cok konusmayacagim bu konuda :)

Yarin burada Sukran gunu, tatil yani. Biz de bebekten evvel son bir tatil hevesiyle California'ya gidiyoruz. Bogazici U. magaraciliktan arkadaslarimizla bulusacagiz, sanirim yedi kisi. Detaylari donunce anlatirim.

Dondugumuz gunun ogleden sonrasi heyecanli olacak. Ikinci 'trimester' ultrasonumuz olacak. Sonunda bebegin cinsiyetini ogrenebilecegiz (buyuk ihtimalle)!

Tabii bu arada benim doner donmez bolumume yapacak oldugum bir sunum daha var. 12 gun sonrasinda ise cok cok onemli olan komite toplantim. Hala deney yapip veri topluyorum bunlar icin. Gitme vakti geldi, deneyin alarmi caliyor :)

2 yorum:

  1. ne salgami hani sogandik :)) Ooo super gezin bakalim. seveceksiniz gittiginiz yerleri ama joshua tree cok heyecanlandirmasin yani bilmem buyuk kanyon vs. varken neden joshua tree? :)) Oralari col bu arada suya daha cok ihtiyacin olacak. Iyi yolculuklar... Ben de su iciyorum cok fazla hem de asiri derecede yani.

    YanıtlaSil
  2. Ycurl: Ben Babycenter'in salgamcisiyim :)
    Joshua Tree'nin ozelligi orada kaya tirmanisi yapabilecek olmamizdi. Cogu benden daha uzun yillar magaracilik yapmis arkadaslarin dahi ilk col kampiydi. Zaten yukarida anlattim, kum ve duman yedik gozlerimize, cok fena :) Cok da soguktu, atese iyice yaklastikca dumanla bir guzel tutsulendik.
    Kamptan sonra bir ara iki ucuk cikti dudagimda. Hemen su, yemek, vitamin, uyku takviyesiyle onlem aldik, geciverdiler. Keyifliydi cok.

    Bu susuzluk halleri bir geliyor bir gidiyor bende. Bir garip...

    YanıtlaSil