14 Mayıs 2012 Pazartesi

Korkunc iki mi ki bu?

2 yas kontrolunden geldik Nurti. Omuzlarimda agir bir yukle dondum. Cocuk sahibi olmanin sorumlulugu simdi simdi agir basiyor.  Dertli oldugum konuyu biliyorsunuz, ozellikle bana karsi saldirgan.  Anlamiyorum dedim, sadece bana boyle davraniyor. Uzgun oldugu zamanlar gibi cok mutluyken de yapiyor. Doktor bunun uzerine evrensel gercegi hatirlatti. Anneler genelde bebeklerinin yumusak hedefleridir, bilirler ki o anne  cocugunu kapinin onune atmaz, affeder. 

Annem geldi aklima :) Kavgalarimizda isyan eder "cikip sokaga elime 'annelik salakliktir' diye pankart alacagim. eminim arkamda bir suru kadin olacaktir" derdi :) Bak simdi anliyorum :p  Mutluyken dahi saldirmasi o coskusunu baska turlu ifade edememesindenmis. Enerji fazlasindan yani. Her turlu saldirganlikta kararli ve net olarak "isirmak yok, annenin cani yaniyor" deyip yere koymali, devam ediyorsa tekrarlamali, ucuncu se ferde odasina goturmeli (ama her sferinde aciklayarak), tekrarladiginda odasinda oldugu sureyi arttirmaliymis. Mutluyken, oynuyorken saldirdiginda ise   isirmak yok vb deyip yere koymali ve hemen  hoplamali ziplamali dans vb yaparak mutlu ama enerjiyi bosaltacak bir yontem secmeliymis. Oglumun enerjisi cok malum :), isim zor :#

Bir diger konu da dis fircalamak. I. her konuda oldugu gibi bunu da kendi yapmakta israrci, fircalatmiyor bana. Doktoru kendi fircalasin ama temiz olmayacagindan (sadece fircagi cigniyor zaten) sizin de fircalamaniz lazim dedi. Nasil yapacagiz pek   i, kiyamet kopuyor bir seyi zorla yaptigimizda? Fircadan sonra sevdigi bir seyi ypacagimizi soyleyecekmisiz. Sonra yere bir yastik koyup yere oturacagim. Cocugun kafasini bacaklarimin arasina alip kollarini bacak altima koyacagim. Parmagimi en son azi disinin arasina sikistirip (cene kapanamiyor o zaman) fircalayacakmisim. Sonrasinda vaad ettigim guzel seyi yapacakmisiz. Kulaga cok sert geliyor. Ama yaptik orada ve cok kolay oldu. Bir kac sefer sonra hic sorun olmadan fircalatirmis. (NOT: sorunsuz oluyor artik.)

Cocuga limit koymanin onemini vurguladi. Bagimsiz bir birey olmasini tesvik ederken sinirlarinizin da oldugunu ogretmeliymis. Bu konuda cok kararli ve net olmaliymis. Anladim ki dogurup hayatta tutma kismi goreceli de olsa kolay. Simdi insan yetistirme donemi basliyor. En cok ergenlik cagindan korkuyorduk biz. Aslinda o ergenlik cagi simdi basliyor. Hepimize cok kolay gelsin.

Dil konusunda 6 ay daha endisesiz bekleyecegiz. Doktorla gecirdigimiz 1 saat boyunca sadece anne, mavi ve cufcuf dedi ki cok karsi koydu muayeneye, agladi vs.. derdini anlatmadi hic. Onumuzdeki 6 ay icinde gelisimini takip edecegiz. Sarki soylememizi, onunla konusmamizi vs. tavsiye etti ama ben zaten bunlari yapiyorum. Babasi 1.5 yasinda baba demis, 2 yastan sonra cumlelerle konusmaya baslamis. Gerci bilmiyorlar 30 aylikken mi, ne zaman :) 

Son olarak soz konusu dis fircalamakken yazayim. Eger cocugunuz ates parcasiysa, yerinde duramiyor ve size dislerini fircalatmak icin bir kac saniyeden fazla zaman vermiyorsa cozumu bebeler icin otomatik dis fircasi kullanmak. Biz kullaniyoruz, tavsiye ederiz. 05/14/2012 20:58:00

Hobbit kuzusu

7 yorum:

  1. Bu yazini anca simdi okuyabildim. Acaba kendim mi yazdim diye de supheye dustum. Saldirganlik bana karsi da var hatta arada sinirlarimi zorluyor. Kucagima acik yapmamalisin diye acikladigim zaman anliyor gibi ama sonra yine azma donemine giriyoruz. Bir de butun gun beni gormuyor onun da etkisi olabilir. Cunku ne zaman onun disinda bir seyle ilgilensem kendisiyle ilgilenmem icin saldirganlasiyor. Bebekken isler daha kolaymis simdi isler daha da zorlasmaya basladi galiba. Ya da insan ayrimina variyor "yetistirme" olayinin agirligini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni butun gun goruyor ama bunlar oluyor iste :/ Ilgi cekmek icin saldirgan olmayi anlarim ama benim oglum kucakta dahi durmayan bir sipa, hem ilgimi cekmek icin isirsin hem de yanima yanasmasin :S

      Sil
  2. Konusma konusunda aynen biz de 6 ay bekleyecegiz. Dili acilacagi ani cok merak ediyorum. Oglandan kucuk 2 aylik kiz bulbul gibi konusuyor :) Ama kizlarin cenesi dusuk olur oglanlar daha bir agir galiba her zaman ki gibi :)Son iki muayene de aynen doktoru gorunce hatta binadan iceri girerken aglamaya basladi. Sonra o aglarken zar zor kontrolunu yapti doktor sonra doktoru alkisladi isini bitirdigi icin. DOktorumuz bile sasirdi ne oluyor diye :) Bu boga oglanlari ne desem epey bir yamanlar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de! Nasil hevesliyim, bir konussa da rahatlasak :) Doktordan dondugumuz hafta inanilmaz arttirdi kelimeleri. Gel gor ki degil o bulbul grubuna girmek, kargacik bile sayilmaz :) Son iki Dr. kontrolumuzde ben ve doktoru (hemsireyi de saymali aslinda) perisan dusmustuk. Biliyor musun, Ilgar'in adini Yaman koymayi dusunmustum :)))

      Yazman ne iyi oldu. Acaba diyordum bir tek bizim sipa mi boyle? Nerede hata yapiyoruz? Boyle dusunurken Atesbocegi'nden de benzer seyleri duymak rahatlatti. Farkli yasamlarina ragmen iki yasit cocuk ayni tepkileri gosteriyorsa dogal bir surecten gectigimizin isaretidir. Degil mi? :))

      Sil
    2. Sanirim oyle 2 yas sendromu dedikleri bu olsa gerek. Dertlerini anlattiklari zaman isler biraz daha kolaylasacak bu sefer de ne cok konusuyor ne cok soru soruyor diyecegiz :)) Son iki kontrol bizim de cok zordu. Ilkinde kilosunu bile olcemediler sen dusun :) Yaman adi uygun olurmus ben de Demir koyacaktim yere dusuyor, kapisini duvarlara carpiyor tik yok - agri esigi yuksek galiba- Bak simdi de tepeme cikti bu yorum umarim gider :)

      Sil
  3. Biz ısırma olayını her seferinde "sadece yemekler ısırılır" diyerek azaltmaya çalışıyoruz, arada engel olamıyoruz ama etkili oluyor gibi... Çocuklara neleri yapamıycağından çok neleri yapabileceğini söylemenin işe yarayacağını söylüyor uzmanlar ama her zaman olmuyor işte...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah maalesef ise yaramiyor bizde. Zaten insanlari degil annesini isiriyor :) Elbet ise yarayacak, sabretmem lazim :)

      Sil